Tot el món del motor a l'‘smartphone'
‘Va de Motor ' és la primera revista interactiva i multimèdia del motor de l'Estat
Veure i focalitzar en els detalls més petits de l'interior d'un vehicle des de la tauleta o l'smartphone, conèixer les últimes novetats tant en cotxes com en motos o els darrers avenços tecnològics del món del motor, entrevistes a personatges coneguts com Oriol Servià o Jorge Lorenzo, i, fins i tot, la possibilitat de comprar un cotxe des del mateix telèfon o dispositiu mòbil que s'utilitzi. Aquestes són només algunes de les opcions que ofereix Va de Motor, la primera revista interactiva i digital del món del motor (motos i cotxes) a l'Estat, que han ideat dos gironins, que aviat traurà el cinquè número i que està disponible per a tot tipus de tablets i smartphones. Una revista mensual i gratuïta que es pot descarregar des de l'Apple Store i també del Google Play
La idea va néixer l'estiu de l'any passat. Josep Casanovas, gironí i saltenc de residència, de 60 anys i amb una llarga trajectòria en el periodisme de motor, i Albert Alsina, d'Hostalric, que feia deu anys que treballaven plegats en un altre projecte periodístic, van coincidir en la necessitat de tenir un producte propi i diferent. Des d'un primer moment, expliquen, van rebutjar que fos a través de PDF o de l'ordinador “perquè la gent a les estones de lleure està per telèfons, tablets, televisió..., però no ordinador”, creu Casanovas. Coneixien una revista de cotxes i un parell de motos, però buscaven alguna cosa més: “No ens servia una revista. Havia de ser un joc amb contingut, que l'usuari manés sobre aquest, sobre què vol veure i què no”, afegeix Alsina. I encara més, que no fos “feixuga”, explica Casanovas, que voldria que aquest nou producte donés al lector “tot el que el periodisme” li ha donat durant nombrosos anys d'experiència. Josep Casanovas, que per qüestions de feina viatja sovint a Madrid a presentacions de vehicles i es passa moltes hores al TGV, també tenia clar un altre concepte. Volia que la revista pogués omplir, per exemple, les tres hores que dura un trajecte de TGV. No més. “Que si no tens res a fer, puguis estar aquestes tres hores mirant, llegint, remenant i, fins i tot, comprar un cotxe si és que t'agrada molt i tens diners per fer-ho.” Això es possible pel fet que es pot accedir directament a una marca a través de la seva pàgina web des de la revista i fer la petició de compra a través de les webs que estan preparades per fer-ho, fins i tot, amb el finançament adequat. “Pot fer la sensació que treballem al servei de les marques de tant complet que ho fem i perquè donem prioritat a la imatge”, afirma Casanovas, que s'encarrega sobretot dels continguts de la revista. El seu referent és la britànica TopGear de la BBC.
Va de Motor té unes seccions fixes: novetats en cotxes i motos, una entrevista, la secció Art en moviment, amb la col·laboració del pintor argentí Juan Carlos Ferrigno que cada mes els cedeix una imatge que, a més, comenta amb les sensacions que ha tingut mentre la pintava. Després també hi ha una secció de tecnologia -per exemple, de seguretat, vehicles elèctrics...-, les novetats i notícies de cada mes en format breu i un apartat de clàssics, que segons expliquen Casanovas i Alsina, era una demanda dels aficionats al motor.
Va de Motor va adreçat a tots els amants d'aquest món i el 90% de les descàrregues s'han fet a l'Estat espanyol, ja que està escrita en castellà tot i que, segons puntualitza Casanovas, “estan oberts al català”. “És tant un producte per a la gent jove, que s'hi pot identificar perquè pot jugar, com per a la gent de més edat, perquè la revista els permet anar-se introduint als nous formats”, opina Alsina, que és qui ha desenvolupat la part tecnològica. En l'àmbit tecnològic, expliquen que s'han trobat sorpreses: “Nosaltres hem fet un pas de gegant i encara hi ha marques que no saben com ubicar-se en un mitjà així”, assegura Albert Alsina, que afegeix que si bé moltes marques ja tenen vídeos dels seus productes, la majoria encara tenen una concepció publicitària per a les revistes en paper. Aquest és un factor bàsic, ja que el finançament de la nova revista és a través de la publicitat.
L'últim de maig -com cada darrer dia de mes- se n'ha publicat el quart número. que dedica la portada al Porsche Cayman.