Miximoms, mares unides en la xarxa
Neix una comunitat virtual en què mares, marques, professionals i ONG interactuen per resoldre els dubtes que genera la maternitat
“En el moment en què vaig donar a llum el meu fill i el vaig prendre en braços em vaig adonar que la meva vida havia canviat per sempre més.” L'emprenedora Yolanda Bonilla va ser mare el 2006 i coneix bé el cúmul de sensacions i de dubtes que genera la maternitat. “Al final, recorres a l'experiència d'altres dones, i del que realment et fies és dels seus consells perquè saps que volen el millor per als seus fills, igual que tu”, afirma. Ella només hi trobava un inconvenient: aquestes recomanacions, moltes vegades, no passen de l'àmbit més proper, com ara el parc o la porta de l'escola. I aquest és l'origen de Miximoms, una comunitat virtual que uneix les mares perquè puguin resoldre dubtes i necessitats i que, alhora, permet que les marques, les ONG i els professionals –com ara pediatres o psicòlegs– puguin crear el seu perfil i interactuar amb elles, amb el compromís d'ajudar-les.
Miximoms es va posar en marxa en fase de proves el 5 de maig, Dia de la Mare, tot i que el projecte es gestava des de feia un any. Bonilla, secretària de direcció, va plegar de la feina després de ser mare i va decidir començar a treballar amb la seva parella, Albert Rof. Junts van crear Management.cat, una empresa que ajuda altres negocis a situar-se a internet i que ha treballat conjuntament amb la consultoria de màrqueting digital Creagia, que dirigeixen Ismael Miñano i David Torras. “Érem un equip i ens ho passàvem bé treballant, per això vam decidir fer un pas més i crear Miximoms”, comenta Bonilla. Tots quatre, doncs, són socis fundadors del projecte, una aventura en què els acompanya un equip format per una desena de professionals de diferents àmbits.
Quin és, però, el perfil de les miximoms? “Són mares d'entre 20 i 50 anys, que es connecten a internet, que s'informen i que busquen recomanacions”, aclareix Bonilla. La comunitat, hi afegeix, s'ha creat amb l'objectiu de “cuidar totes les mares, tant la que està embarassada com la que té un bebè o un fill de vint anys que marxa a l'estranger perquè aquí no troba feina”. Les protagonistes, doncs, són elles, però els pares també hi estan convidats i poden registrar-se per interactuar. Tothom qui accedeixi a la comunitat trobarà continguts d'interès publicats pels participants, podrà formar part dels grups que s'adeqüin més als seus interessos –com ara el de mares vegetarianes o famílies monoparentals–, participar en enquestes i en proves de productes, obtenir cupons de descompte, comprar en diferents botigues en línia i col·laborar en la creació o millora de productes per a nadons i nens. Miximoms, a més, ofereix un espai en què les mares poden fer consultes sobre qualsevol tema que les preocupi. Així, si una dona acaba de saber que el seu fill és celíac i demana consell, altres mares en la mateixa situació, les marques i els professionals podran ajudar-la a resoldre els seus dubtes. Tothom pot veure els continguts, però cal registrar-se per interactuar amb els participants.
La comunitat encara està en fase de proves i, per accedir-hi, es pot sol·licitar una invitació a miximoms.com. La previsió per al 2014 és tenir 185.000 usuàries registrades i facturar un milió d'euros. Miximoms no té publicitat i el seu model de negoci es basa en les comissions que generen les vendes de la botiga en línia, en la participació de les mares en la creació de nous productes i en els serveis a les marques, és a dir, es facturarà per la descàrrega de cupons de descompte i per l'entrega de mostres de productes que requereixin la participació de les usuàries en enquestes, per exemple. “Les marques, per tant, poden trobar en Miximoms un target específic de gran interès per fer un estudi de mercat o per testar un producte”, explica Bonilla. D'altra banda, un 70% dels ingressos procedents de patrocinis es destinaran als projectes socials que decideixi la comunitat. L'objectiu immediat dels responsables de Miximoms és consolidar el projecte, però amb vista al futur la seva voluntat és aprofitar la plataforma en línia i les eines que han creat per generar altres comunitats virtuals, com ara Mixisports o Mixibooks.