Emprenedors

La plataforma publicitària del futur

Cinc joves emprenedors creen Luxme App, un joc per relacionar productes i marques

Els mòbils i les tauletes són la nova forma de veure anuncis

Cada cop passem més hores davant les pantalles de mòbils i tauletes que mirant la televisió. Per això, un grup de joves emprenedors han decidit crear una aplicació que aposta per aquests dispositius com a plataforma publicitària d'un futur que tot just ara comença a caminar. Es tracta de Luxme App, un joc interactiu dissenyat per endevinar marques comercials a través d'imatges. D'aquesta manera, treballa amb la publicitat sense produir una sensació d'invasió i permet segmentar millor les audiències. L'aplicació es pot descarregar gratuïtament i existeix en les versions d'Android i Apple per a dispositius mòbils i tauletes.

Es tracta d'un joc basat en el model trivial que presenta imatges classificades en cinc categories: motor i esports; oci i cultura; alimentació; moda i complements, i la darrera, que és luxe, i s'hi pot accedir quan s'han aconseguit més del 50% de les respostes de la resta de categories. Cada categoria té sis nivells i a mesura que es van passant s'accedeix a reptes amb més dificultat. Cada pregunta inclou algunes pistes per resoldre-la i també es poden fer microcompres per aconseguir pistes addicionals.

Els impulsors de Luxme App són un grup de cinc joves emprenedors de diferents àmbits que treballen plegats per primer cop en aquest projecte. Es tracta de Valentí Freixanet, enginyer expert desenvolupador d'IOS; Roger Sala, enginyer especialitzat en Android i analista i programador d'aplicacions mòbils; Joan Capdevila, enginyer i impulsor de negocis a internet i monetització; Carla Sacasas, graduada en ISSA i creadora de continguts, i Alejandro Giménez, llicenciat en ADE i especialista en economia financera. Per tirar-lo endavant han fet una inversió de desenvolupament de 60.000 euros de recursos propis i l'objectiu és que es pugui acabar convertint en una nova plataforma publicitària.

Rendibilitat futura.

Alejandro Giménez explica que han presentat el projecte a diferents marques, que l'han rebut amb molt d'interès. Assegura que l'objectiu és que Luxme App pugui servir d'aparador on les grans marques puguin mostrar els seus productes i presentar-ne de nous. “De moment, les marques no paguen per ser-hi, però la idea és que quan el joc assoleixi un volum de descàrregues important, s'hagi de pagar per poder-hi aparèixer i així poder treure'n rendibilitat”, diu. Els emprenedors estan convençuts de la potencialitat de l'aplicació. “És innegable que cada cop passem més hores mirant la pantalla del mòbil: al metro, al tren, a la feina. Per això creiem que els mòbils i les tauletes són la nova forma de veure anuncis. Ja ningú pensa en la possibilitat de canviar el seu telèfon per un aparell sense accés a la xarxa.”

Luxme App és una aplicació innovadora perquè, tot i que de jocs interactius per a dispositius mòbils se'n creen cada dia de nous, no n'hi ha cap altre que relacioni productes amb marques comercials. Els impulsors de la iniciativa esperen poder tenir un creixement continuat abans de plantejar les possibilitats de negoci publicitari a través del joc.

L'aplicació va sortir al mercat a final de maig i suma ja més de 20.000 descàrregues. Durant la primera setmana, Luxme App va arribar al número cinc del rànquing estatal de jocs descarregats a l'Apple Store i es van situar entre els quaranta primers del global de les aplicacions gratuïtes. “És clar que el mercat de les aplicacions té un gran potencial i els comentaris que anem rebent dels usuaris són molt positius”, manté Giménez. És per això que l'equip està preparant nous nivells per fer créixer el joc a mesura que els usuaris van superant els nivells de dificultat. Tampoc descarten tirar endavant nous projectes plegats. “Si anem creixent, la idea és poder reinvertir els beneficis que generem en la creació de noves aplicacions”, diuen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.