Emprenedors

La plataforma publicitària del futur

Cinc joves emprenedors creen Luxme App, un joc per relacionar productes i marques

Els mòbils i les tauletes són la nova forma de veure anuncis

Cada cop pas­sem més hores davant les pan­ta­lles de mòbils i tau­le­tes que mirant la tele­visió. Per això, un grup de joves empre­ne­dors han deci­dit crear una apli­cació que aposta per aquests dis­po­si­tius com a pla­ta­forma publi­citària d'un futur que tot just ara comença a cami­nar. Es tracta de Luxme App, un joc interac­tiu dis­se­nyat per ende­vi­nar mar­ques comer­ci­als a través d'imat­ges. D'aquesta manera, tre­ba­lla amb la publi­ci­tat sense pro­duir una sen­sació d'invasió i per­met seg­men­tar millor les audiències. L'apli­cació es pot des­car­re­gar gratuïtament i exis­teix en les ver­si­ons d'Android i Apple per a dis­po­si­tius mòbils i tau­le­tes.

Es tracta d'un joc basat en el model tri­vial que pre­senta imat­ges clas­si­fi­ca­des en cinc cate­go­ries: motor i esports; oci i cul­tura; ali­men­tació; moda i com­ple­ments, i la dar­rera, que és luxe, i s'hi pot acce­dir quan s'han acon­se­guit més del 50% de les res­pos­tes de la resta de cate­go­ries. Cada cate­go­ria té sis nivells i a mesura que es van pas­sant s'acce­deix a rep­tes amb més difi­cul­tat. Cada pre­gunta inclou algu­nes pis­tes per resol­dre-la i també es poden fer micro­com­pres per acon­se­guir pis­tes addi­ci­o­nals.

Els impul­sors de Luxme App són un grup de cinc joves empre­ne­dors de dife­rents àmbits que tre­ba­llen ple­gats per pri­mer cop en aquest pro­jecte. Es tracta de Valentí Frei­xa­net, engi­nyer expert desen­vo­lu­pa­dor d'IOS; Roger Sala, engi­nyer espe­ci­a­lit­zat en Android i ana­lista i pro­gra­ma­dor d'apli­ca­ci­ons mòbils; Joan Cap­de­vila, engi­nyer i impul­sor de nego­cis a inter­net i mone­tit­zació; Carla Saca­sas, gra­du­ada en ISSA i cre­a­dora de con­tin­guts, i Ale­jan­dro Giménez, lli­cen­ciat en ADE i espe­ci­a­lista en eco­no­mia finan­cera. Per tirar-lo enda­vant han fet una inversió de desen­vo­lu­pa­ment de 60.000 euros de recur­sos pro­pis i l'objec­tiu és que es pugui aca­bar con­ver­tint en una nova pla­ta­forma publi­citària.

Ren­di­bi­li­tat futura.

Ale­jan­dro Giménez explica que han pre­sen­tat el pro­jecte a dife­rents mar­ques, que l'han rebut amb molt d'interès. Asse­gura que l'objec­tiu és que Luxme App pugui ser­vir d'apa­ra­dor on les grans mar­ques puguin mos­trar els seus pro­duc­tes i pre­sen­tar-ne de nous. “De moment, les mar­ques no paguen per ser-hi, però la idea és que quan el joc asso­leixi un volum de descàrre­gues impor­tant, s'hagi de pagar per poder-hi aparèixer i així poder treure'n ren­di­bi­li­tat”, diu. Els empre­ne­dors estan con­vençuts de la poten­ci­a­li­tat de l'apli­cació. “És inne­ga­ble que cada cop pas­sem més hores mirant la pan­ta­lla del mòbil: al metro, al tren, a la feina. Per això cre­iem que els mòbils i les tau­le­tes són la nova forma de veure anun­cis. Ja ningú pensa en la pos­si­bi­li­tat de can­viar el seu telèfon per un apa­rell sense accés a la xarxa.”

Luxme App és una apli­cació inno­va­dora perquè, tot i que de jocs interac­tius per a dis­po­si­tius mòbils se'n creen cada dia de nous, no n'hi ha cap altre que rela­ci­oni pro­duc­tes amb mar­ques comer­ci­als. Els impul­sors de la ini­ci­a­tiva espe­ren poder tenir un crei­xe­ment con­ti­nuat abans de plan­te­jar les pos­si­bi­li­tats de negoci publi­ci­tari a través del joc.

L'apli­cació va sor­tir al mer­cat a final de maig i suma ja més de 20.000 descàrre­gues. Durant la pri­mera set­mana, Luxme App va arri­bar al número cinc del rànquing esta­tal de jocs des­car­re­gats a l'Apple Store i es van situar entre els qua­ranta pri­mers del glo­bal de les apli­ca­ci­ons gratuïtes. “És clar que el mer­cat de les apli­ca­ci­ons té un gran poten­cial i els comen­ta­ris que anem rebent dels usu­a­ris són molt posi­tius”, manté Giménez. És per això que l'equip està pre­pa­rant nous nivells per fer créixer el joc a mesura que els usu­a­ris van superant els nivells de difi­cul­tat. Tam­poc des­car­ten tirar enda­vant nous pro­jec­tes ple­gats. “Si anem crei­xent, la idea és poder rein­ver­tir els bene­fi­cis que gene­rem en la cre­ació de noves apli­ca­ci­ons”, diuen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.