Emprenedors

El millor preu en mòbil i internet o TV

El portal MyBest selecciona ofertes en les ‘utilities' i ajuda a contractar el nou servei

A més de trobar les millors tarifes, també ajudem el client a comprendre-les

MyBest és un com­pa­ra­dor en línia que selec­ci­ona les millors ofer­tes en mòbil, inter­net, tele­visió de paga­ment i fins i tot en gas i elec­tri­ci­tat. L'objec­tiu de MyBest és, segons un dels seus cofun­da­dors, Dani­ele Viganò, “aju­dar usu­a­ris, famílies i pimes a estal­viar en les seves fac­tu­res, en el que es coneix com a uti­li­ties i que són ser­veis d'uti­li­tat necessària. La tele­visió de paga­ment seria més una como­dity”. Segons Viganò, hi ha cos­tum de com­pa­rar ofer­tes d'asse­gu­ran­ces, on la mit­jana de des­pesa és d'uns 1.000 euros anu­als. Però en l'àmbit de la tele­fo­nia mòbil, i inter­net, a la zona Sud Europa, no hi ha encara l'hàbit de la com­pa­ració, tot i que la mit­jana de des­pesa és d'entre 3.500 i 4.000 euros a l'any.

L'any 2009 MyBest va desen­vo­lu­par una tec­no­lo­gia que per­met acce­dir a aquesta infor­mació i poder com­pa­rar a cada país tots els ope­ra­dors que hi ha a cada mer­cat. En menys d'un segon dóna la res­posta segons les neces­si­tats de l'usu­ari: “Pot­ser a una per­sona que està a casa no li interessa tenir con­nexió a inter­net i en canvi un pro­fes­si­o­nal pot neces­si­tar una altra cosa.”

La mateixa web faci­lita imme­di­a­ta­ment la més barata i ho fa, segons Viganò, amb “els menys clics pos­si­bles i amb la màxima infor­mació. Perquè cada clic és una bar­rera”. La com­pa­ració es fa, segons el cre­a­dor de la web, amb tot el que hi ha actu­al­ment al mer­cat: “No som com alguns com­pa­ra­dors, ja sigui d'hipo­te­ques o préstecs, que només com­pa­ren entre aquells amb els quals ells tenen acords. El nos­tre model de negoci és cobrar un per­cen­tatge a l'ope­ra­dor, men­tre que per a l'usu­ari tot és gratuït. Cre­iem que donem també un ser­vei social. En un moment com l'actual les famílies neces­si­ten estal­viar.”

Paral·lela­ment a la pri­mera com­pa­ració, al cos­tat del resul­tat hi ha un post amb el que MyBest acon­se­lla, “que no és sem­pre la més barata”, pun­tu­a­litza Dani­ele, “perquè a vega­des no et dóna una bona con­nexió. I pot ser que al final no tin­guis cober­tura”. Amb un sol clic MyBest per­met, doncs, estal­viar sobre les fac­tu­res i també enten­dre-les: “L'usu­ari, amb un clic, deixa el resum precís del que està bus­cant i vol con­trac­tar. Ales­ho­res faci­lita el mòbil i en menys de 5 minuts hi ha un ope­ra­dor de MyBest que truca i ho fa des del mateix país on està l'usu­ari. No tenim calls cen­ters en altres països, hem inver­tit molts diners en aquest aspecte.”

Així, el model de negoci s'ini­cia quan el cli­ent s'ha deci­dit i MyBest cursa la petició amb l'ope­ra­dor que aquell ha esco­llit. Tot depèn doncs de amb quants socis tenen con­ve­nis: “Al prin­cipi ningú no vol que el com­pa­rin, però jo sóc un ser­vei públic i puc obte­nir les infor­mació de les webs de les com­pa­nyies. Dar­rera nos­tre hi ha un equip que actu­a­litza els cen­te­nars d'ofer­tes que hi ha al mer­cat i les pro­mo­ci­ons que les empre­ses s'inven­ten cada mes, que vol dir milers de tari­fes que s'han de com­pa­rar.”

“Aquest tre­ball estal­via temps a l'usu­ari perquè no ha d'entrar a les dife­rents webs de cada empresa. Nosal­tres les posem totes, per preu i ser­vei, et dic quina és la millor i si vols et dónes d'alta. En el moment en què es dóna d'alta amb un soci amb qui tinc un con­tracte que em per­met acti­var el ser­vei, els poso una fines­tra amb activa't ara. Et tru­quem ara mateix. En menys de tres minuts t'hi pots donar d'alta.”

Si MyBest no té con­veni amb l'empresa que l'usu­ari ha triat, amb Movis­tar, per exem­ple, després d'haver-li reco­ma­nat la millor tarifa, els diri­geix a la web de la citada empresa, però natu­ral­ment no pot donar el ser­vei de con­tac­tar-hi. Viganò lamenta les reticències d'algu­nes empre­ses a ser com­pa­ra­des: “Con­fio que ells vegin que no som un ene­mic, sinó un cla­ri­fi­ca­dor del mer­cat. No volen ser com­pa­rats per por dels rànquings, però així és el mer­cat, si no t'agrada, millora l'oferta.”

Per altra banda, el com­pa­ra­dor faci­lita a l'usu­ari el fet d'inter­pre­tar la temuda lle­tra petita: “Nosal­tres mirem a un any, si hi ha con­tracte de per­manència o altres pos­si­bi­li­tat i repar­tir les tari­fes en dotze mesos. Mirem les tari­fes, les sec­ci­o­nem, les repar­tim i obte­nim la des­pesa real de cada mes. Importa poc el que ofe­rei­xen d'entrada. Nosal­tres obte­nim el que real­ment ofe­rei­xen.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

El millor preu en mòbil i Internet o TV

Publicat a