Solucions per crear restaurants d'èxit
Con Gusto ajuda a reflotar negocis d'hostaleria amb problemes i assessora en la creació de noves marques amb identitat pròpia
De cafeteries i restaurants n'hi ha per totes les cantonades, ara bé la crisi ha posat en perill els que no s'hi han sabut adaptar. Per això, de vegades cal repensar el negoci, detectar les mancances i buscar la manera que torni a ser rendible. També hi ha qui aposta per fer inversions en aquest àmbit perquè creu que, tot i les circumstàncies, un restaurant ben enfocat pot ser un bon negoci. Aquesta és la base de la idea de Sònia Soldevila i Manel Morillo, dos professionals amb una dilatada experiència en el món de l'hostaleria que han decidir emprendre i han creat Con Gusto.
Ells ho defineixen com un servei innovador que ajuda a millorar els resultats de restaurants que ja funcionen i també es dedica a obrir noves marques de negoci de restauració. Con Gusto s'encarrega d'idear-les, les implementa i les expandeix. S'adrecen a inversors interessats a obrir unitats de negoci i a restauradors que volen millorar el seu local sigui quina sigui la inversió que han fet. “Qualsevol persona que tingui algun problema de gestió o vulgui millorar els resultats pot optar pels serveis de l'empresa”, explica Sònia Soldevila.
Experiència i formació.
Con Gusto ofereix un servei integral que va més enllà del que existeix actualment al mercat, on hi ha la possibilitat de trobar professionals que elaboren plans de màrqueting adreçats a negocis d'hostaleria però que només treballen des del seu despatx, i xefs especialitzats en canvis de cartes sense centrar-se específicament en les necessitats de cada local. “Nosaltres treballem des de dintre, ens desplacem al restaurant, analitzem com funciona per poder conèixer de primera mà quines són les mancances i quins punts es poden millorar” i afegeixen, amb un punt d'orgull, que no tenen despatx perquè la seva feina la fan sempre des del local dels seus clients per estar atents a les seves necessitats i, a posteriori, fan el seguiment que fa de les mesures que han proposat per veure com es van implementant.
El primer pas és la diagnosi personalitzada que ofereixen de forma gratuïta abans de començar a plantejar vies de millora de la situació. “Volem ser molt honestos, i si detectem algun cas que creiem que no té solució, els diem que no podem fer res per ells”, assegura Morillo. “La nostra és una feina on funciona molt el boca orella i volem clients satisfets que ens puguin recomanar”, afegeix Soldevila, que explica que durant el procés de posada en marxa del negoci ja van poder atendre el primer client i que la seva experiència en aquest àmbit els ha ajudat a donar-se a conèixer. També els és útil per poder trobar professionals en els casos que els seus clients ho necessitin per tirar endavant o millorar el negoci, ja que entre la seva cartera de serveis hi ha també l'opció de selecció de personal.
Les comparacions amb el programa de televisió Pesadilla en la cocina, conduït pels xefs Gordon Ramsay, en la versió americana, i Chicote, en l'espanyola que ofereix La Sexta, són inevitables. Tots dos reconeixen la validesa de la fórmula però marquen distàncies amb els seus col·legues mediàtics. “Molta gent ens fa broma i el cert és que la nostra feina també és aconsellar, però ho fem amb educació i sense convertir-ho en un xou.” Expliquen, però, que la filosofia és la mateixa, mirar de detectar el problema, trobar-hi una solució i ajudar aquells que no se'n surten amb el seu negoci.
A l'hora de plantejar-se el futur asseguren que, un cop consolidat el negoci, els agradaria potenciar la col·laboració amb inversors que volen encetar nous projectes en l'àmbit de la restauració. “Tenim molt de camí per recórrer”, conclouen.