Emprenedors

Solucions per crear restaurants d'èxit

Con Gusto ajuda a reflotar negocis d'hostaleria amb problemes i assessora en la creació de noves marques amb identitat pròpia

Treballem des de dintre, analitzem com funciona el negoci per poder-lo millorar

De cafe­te­ries i res­tau­rants n'hi ha per totes les can­to­na­des, ara bé la crisi ha posat en perill els que no s'hi han sabut adap­tar. Per això, de vega­des cal repen­sar el negoci, detec­tar les man­can­ces i bus­car la manera que torni a ser ren­di­ble. També hi ha qui aposta per fer inver­si­ons en aquest àmbit perquè creu que, tot i les cir­cumstàncies, un res­tau­rant ben enfo­cat pot ser un bon negoci. Aquesta és la base de la idea de Sònia Sol­de­vila i Manel Mori­llo, dos pro­fes­si­o­nals amb una dila­tada experiència en el món de l'hos­ta­le­ria que han deci­dir empren­dre i han creat Con Gusto.

Ells ho defi­nei­xen com un ser­vei inno­va­dor que ajuda a millo­rar els resul­tats de res­tau­rants que ja fun­ci­o­nen i també es dedica a obrir noves mar­ques de negoci de res­tau­ració. Con Gusto s'encar­rega d'idear-les, les imple­menta i les expan­deix. S'adre­cen a inver­sors interes­sats a obrir uni­tats de negoci i a res­tau­ra­dors que volen millo­rar el seu local sigui quina sigui la inversió que han fet. “Qual­se­vol per­sona que tin­gui algun pro­blema de gestió o vul­gui millo­rar els resul­tats pot optar pels ser­veis de l'empresa”, explica Sònia Sol­de­vila.

Experiència i for­mació.

Per posar en marxa el negoci han fet ser­vir la seva experiència al sec­tor i també hi han afe­git for­mació en l'àmbit del màrque­ting, a més d'una recerca exhaus­tiva de les tendències que tri­om­fen a d'altres països. “Pas­sar un any veient el negoci de l'hos­ta­le­ria des de fora, estu­di­ant com es pot millo­rar, ens per­met tenir noves idees”, asse­gura Manel Mori­llo, que afe­geix que el que ofe­rei­xen no és un ser­vei car i que, en tots els casos, demos­tren als seus cli­ents com es pot ren­di­bi­lit­zar la inversió feta en un període de temps curt.

Con Gusto ofe­reix un ser­vei inte­gral que va més enllà del que exis­teix actu­al­ment al mer­cat, on hi ha la pos­si­bi­li­tat de tro­bar pro­fes­si­o­nals que ela­bo­ren plans de màrque­ting adreçats a nego­cis d'hos­ta­le­ria però que només tre­ba­llen des del seu des­patx, i xefs espe­ci­a­lit­zats en can­vis de car­tes sense cen­trar-se específica­ment en les neces­si­tats de cada local. “Nosal­tres tre­ba­llem des de din­tre, ens des­pla­cem al res­tau­rant, ana­lit­zem com fun­ci­ona per poder conèixer de pri­mera mà qui­nes són les man­can­ces i quins punts es poden millo­rar” i afe­gei­xen, amb un punt d'orgull, que no tenen des­patx perquè la seva feina la fan sem­pre des del local dels seus cli­ents per estar atents a les seves neces­si­tats i, a poste­ri­ori, fan el segui­ment que fa de les mesu­res que han pro­po­sat per veure com es van imple­men­tant.

El pri­mer pas és la diagnosi per­so­na­lit­zada que ofe­rei­xen de forma gratuïta abans de començar a plan­te­jar vies de millora de la situ­ació. “Volem ser molt hones­tos, i si detec­tem algun cas que cre­iem que no té solució, els diem que no podem fer res per ells”, asse­gura Mori­llo. “La nos­tra és una feina on fun­ci­ona molt el boca ore­lla i volem cli­ents satis­fets que ens puguin reco­ma­nar”, afe­geix Sol­de­vila, que explica que durant el procés de posada en marxa del negoci ja van poder aten­dre el pri­mer cli­ent i que la seva experiència en aquest àmbit els ha aju­dat a donar-se a conèixer. També els és útil per poder tro­bar pro­fes­si­o­nals en els casos que els seus cli­ents ho neces­si­tin per tirar enda­vant o millo­rar el negoci, ja que entre la seva car­tera de ser­veis hi ha també l'opció de selecció de per­so­nal.

Les com­pa­ra­ci­ons amb el pro­grama de tele­visió Pesa­di­lla en la cocina, conduït pels xefs Gor­don Ram­say, en la versió ame­ri­cana, i Chi­cote, en l'espa­nyola que ofe­reix La Sexta, són ine­vi­ta­bles. Tots dos reco­nei­xen la vali­desa de la fórmula però mar­quen distàncies amb els seus col·legues mediàtics. “Molta gent ens fa broma i el cert és que la nos­tra feina també és acon­se­llar, però ho fem amb edu­cació i sense con­ver­tir-ho en un xou.” Expli­quen, però, que la filo­so­fia és la mateixa, mirar de detec­tar el pro­blema, tro­bar-hi una solució i aju­dar aquells que no se'n sur­ten amb el seu negoci.

A l'hora de plan­te­jar-se el futur asse­gu­ren que, un cop con­so­li­dat el negoci, els agra­da­ria poten­ciar la col·labo­ració amb inver­sors que volen ence­tar nous pro­jec­tes en l'àmbit de la res­tau­ració. “Tenim molt de camí per recórrer”, con­clo­uen.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.