Experiències en família
Baby'n'Joy ataca la gran distribució amb els seus cofres d'experiències per a nens
El sector dels cofres de regal d'experiències va facturar al conjunt de l'Estat 90 milions d'euros el 2012. Una xifra que no ha parat de créixer des de la seva aterrada al mercat, ara fa prop de sis anys, ni tan sols en els últims anys marcats per la crisi econòmica. Si es combina aquest sector encara jove i amb perspectives de continuar creixent amb el sector de la puericultura -un dels pocs que quasi s'han mantingut estables amb la crisi- es pot pensar que en resulta la recepta perfecta per llançar-se a l'emprenedoria en els temps que corren. Si més no aquesta va ser l'aposta que tres estudiants de direcció d'empreses es van plantejar per al seu projecte de final de carrera i que es va convertir en empresa a finals del 2012.
Baby'n'Joy ofereix nou cofres diferents amb serveis i activitats per a nadons i nens -sobretot de 0 a 3 anys- i tot un que està pensat específicament per fer activitats amb els avis, “que són els que moltes vegades s'encarreguen de tenir cura dels nens quan els pares no hi són”, explica Raquel Abulí, una de les tres sòcies fundadores de l'empresa. Abulí explica, però, que ara per ara el que té més sortida -de fet, concentra un 30% de les vendes- és el cofre destinat a activitats amb nadons, on hi ha des de sessions fotogràfiques, fins a massatges infantils, activitats d'estimulació sensorial, etc., i el cofre de Gaudeix en Família, amb activitats per a nens de fins a 3 anys. “La gent està cansada de regalar roba i joguines, i tendeix a fugir del regal material i a buscar experiències que els pares puguin compartir amb els fills”, destaca l'emprenedora. De cara a Nadal, la firma està preparant el llançament d'una nova línia de cofres per a embarassades i tot just està tancant acords amb grans cadenes de distribució per fer el salt de la botiga especialitzada en puericultura al gran centre comercial. Ara els cofres es poden trobar en vuitanta punts de venda però la firma ja ha tancat acords amb Alcampo i VIPS i manté negociacions avançades amb El Corte Inglés i la Fnac.
SALT A L'EXTERIOR.
Per afrontar aquest salt, tant pel que fa a distribució com pel que fa a internacionalització, la firma busca nou finançament a través d'inversors privats per cobrir els 300.000 euros que calculen que necessitaran per als nous projectes. Fins ara els emprenedors s'han autofinançat i han cobert part de la inversió inicial amb un préstec de 75.000 euros d'Enisa (Ministeri d'Indústria). “Ara apuntem als business angels tot i que sabem que no serà fàcil perquè la crisi està obligant a diversificar molt i els inversors no fan grans aportacions a una mateixa empresa”, diu Abulí.
La firma també treballa per ampliar el catàleg dels serveis que ofereix, tot i que, tal com explica Abulí, no sempre és fàcil. “Des d'un principi vàrem voler incorporar piscina per a nens i nadons, però encara no hi ha prou oferta perquè els consumidors puguin triar i per tant de moment no l'oferim.”
Baby'n'Joy preveu tancar aquest 2013 amb una facturació de 250.000 euros, però en tres anys aspira a assolir unes vendes de 2,5 milions d'euros gràcies a la incorporació de nous mercats. La bona marxa dels negocis relacionats amb el món infantil, i sobretot aquells que se centren en els primers anys de vida de les criatures, hi pot ajudar molt. “El segment de 0 a 3 anys és dels que estan aguantant la crisi més bé, perquè al final els pares deixen de gastar-se diners en ells però no en els seus fills”, explica l'emprenedora. Un fet que també els va animar a l'hora de llançar-se a muntar una empresa en ple context de crisi. “Has de ser molt conscient del que fas i evidentment ets més valent quan veus que el sector al qual et dirigeixes va bé a pesar d'aquest context de crisi”, reconeix la cofundadora de Baby'n'Joy.