La cara i la creu del sarau Mobile
El projecte Mobile World Capital se sustenta, o s'hauria de sustentar, sobre quatre potes. La branca industrial i de desenvolupament de negoci (el Mobile World Hub); el centre d'interpretació de la tecnologia mòbil (Mobile World Centre, tres plantes habilitades a l'edifici de Telefónica a la plaça Catalunya); el benaurat congrés de telefonia i, finalment, el Mobile World Festival.
Aquesta darrera pota, però, coixeja perquè malgrat que enguany se n'hauria d'haver celebrat la primera edició (programada inicialment per als dies previs a la festivitat de la Mercè), es va haver de posposar fins, almenys, l'any que ve per falta d'un cartell prou atractiu.
La perla.
Algunes de les visites il·lustres de l'edició d'enguany (la segona que se celebra al recinte Gran Via de Fira de Barcelona després que les instal·lacions als peus de Montjuïc quedessin petites) seran Jon Matonis, director executiu de Bitcoin; John Chambers, conseller delegat de Cisco; Sirgoo Lee, de Kakao Corp, o Rich Riley, conseller delegat de Shazam Entertainment.
En la mateixa línia dels darrers anys, s'augmentaran els serveis per a tecnologia NFC (intercanvi de dades i pagaments a través del mòbil). El lema per a l'edició 2014 és Whats's going next, una invitació a descobrir què ens queda per veure.
El futur de la indústria mòbil, des d'infraestructura de xarxa fins a telèfons, dispositius mòbils, software o aplicacions, serà el gran catàleg de producte que desplegaran les 1.700 empreses que participaran en la fira. Ja han confirmat la seva assistència marques com Acer, Alcatel-Lucent, Deutsche Telekom, Ford, HTC, Huawei, Intel, LG, MasterCard, Mozilla, NEC, Nokia, Oracle, Samsung, SAP, Sony, Telefónica, Visa, Vodafone i ZTE.
Presència catalana.
El 10 d'octubre és la data límit per a l'enviament de sol·licituds i els resultats de la selecció es faran públics el 5 de novembre.