Endevina què s'amaga rere la foto
Quatre emprenedors del Vendrell creen Image Quiz, un joc per a dispositius mòbils que ha aconseguit milers de descàrregues
El que es veu no sempre correspon a la realitat. La imatge d'una superfície irisada de color blavós pot amagar moltes coses, que el nostre cervell explora en els seus registres fins a aconseguir identificar-la. Jugar entrena la memòria visual i estimula l'aprenentatge, en un procés en què el cervell acaba concloent que aquella imatge és el llom d'una sardina.
Aliats amb aquest mecanisme tan bàsic i divertit, quatre emprenedors del Vendrell han creat Image Quiz. És un joc per al sistema operatiu de dispositius mòbils Android. Segueix l'estil dels jocs de la família Logo Quiz, basats a respondre a preguntes i que ha aconseguit uns 25 milions de descàrregues en un sol any als Estats Units.
Image Quiz, posat al mercat el maig passat, va tenir 30.000 descàrregues en una setmana, sobretot provinents d'usuaris nord-americans. Una fita remarcable i plena de promeses en un mercat tan competitiu.“Creiem que un dels factors de l'èxit és que exercites el cervell sense haver de pensar. Et desafies a tu mateix”, explica Àngel Fulquet, el promotor del joc.
senzill i complicat.
Image Quiz és el primer producte de Vianvi Mobile, que Constantí i Fulquet han desenvolupat tecnològicament en associació amb Víctor Cebollada i Baldiri Casella. La inversió inicial va ser de 100 euros, i fins ara estan satisfets del resultat. “El que hem dedicat són moltes hores a desenvolupar-lo i jugar-hi per detectar errors i aplicar millores”, explica Constantí. El primer cap de setmana d'estrena, Android ja els va destacar com a novetat. Softònic el ha publicitat i asseguren que Messenger ha usat el seu sistema de quadrats negres en un joc sobre sèries de televisió. “Lamentablement, les idees no es poden patentar...”
Aquests emprenedors busquen inversors que els permetin incrementar-ne la difusió. “Ara és com tenir un Ferrari i ser en una illa deserta”, afirmen. Image Quiz encara no és un joc que els aporti beneficis. La descàrrega és gratuïta, i els ingressos provenen de la publicitat. Abans d'acabar l'any, posaran en marxa la compra de paquets d'estrelles, que donaran accés a diferents nivells del joc alhora que eliminarà la publicitat als usuaris.
A Image Quiz es pot jugar en anglès i espanyol. “Des del primer moment ens hem dirigit al mercat internacional. Però la intenció és fer-ne la versió catalana.” La majoria de descàrregues, un 25% del total, provenen de dispositius mòbils dels Estats Units. Els altres clients destacats són Rússia, la Gran Bretanya i el Brasil, però en el mateix nivell d'usuaris de l'Estat espanyol, un 5% de quota. Les descàrregues femenines superen les dels homes. “El vessant de l'aprenentatge és fonamental a Image Quiz. Per exemple, perquè la canalla aprengui anglès de forma divertida”, diu Fulquet.
Les bones crítiques dels blogs especialitzats esperonen Vianvi Mobile a entrar de ple en el sector dels jocs. “Ens agradaria poder-nos-hi dedicar. No calen grans inversions, et dirigeixes a un mercat global i competeixes de tu a tu amb les grans empreses”, explica Baldiri Casellas.