JUANITA ACEVEDO
AUTORA DE ‘COACHING PARA LA ACCIÓN'
“El ‘coach' no busca les causes, parteix de l'ara i mira endavant”
Marca personal? Tan important és ser com semblar, i no hi ha una cosa que ho sigui més
Què és un coach?
Per mi coaching és l'entrenament de les habilitats i potencialitats de la persona per a anar d'un punt A a un punt B a fi i efecte de complir els somnis. Per aquest viatge cal treure tot el hi ha dins de la persona, perquè al final les respostes estan al seu interior. Com que moltes vegades ens perdem o no ho sabem què fer, es necessita un especialista extern, que és el coach, que ajudar a veure tot això que hom no acaba de saber.
I què no és un coach?
No pot ser un amic o un familiar perquè ha de ser una persona molt objectiva. I tampoc no és un psicòleg, si bé un psicòleg pot ser un bon coach. Tot coach ha de ser molt responsable per no ficar-se en un camp desconegut que no saben manejar.
Però també es pot fer coaching a un grup.
També. Hi ha diferents modalitats però sempre pensant que es basa en el desenvolupament d'habilitats i en assolir objectius. Un dels principis del coaching és que parteix del que és la persona i mira cap endavant i mai no mira enrere. És la diferència respecte a un psicòleg que tracta de desentranyar les causes que et porten a ser com ets.
Per què cada cop es demanen més els serveis de coaching?
Philip Kotler, guru del màrqueting 3.0, diu que les persones ja tenim satisfetes la major part de les nostres necessitats materials i que busquem altres coses que ens satisfacin en un nivell superior, espiritual. Això explica que en els darrers anys la gent busqui altres respostes i el coaching entra dins dels elements d'ajuda, de descobriment personal. Fa una dècada el coaching estava entre les activitats inconfessables de la gent que s'hi acostava, però ara passa tot el contrari i moltes persones tenen un coach.
Què necessita un bon coach?
Avui en dia que la competència és molt gran jo defenso que cal diferenciar-se per la qualitat i l'excel·lència en el servei. D'altra banda, cal recordar que el producte que oferim és nosaltres mateixos i això cal cuidar-ho. Per tant recomano posar l'èmfasi en el màrqueting personal, a saber que tu ets una marca, el producte, que amb la teva imatge t'estàs venent i que si no generes confiança des d'un principi, el producte no existeix.
Ara hi ha molts professionals que construeixen la seva marca personal i es nota de lluny.
La marca persona està molt de moda, però ha existit sempre perquè sempre hem vetllat per la pròpia reputació. La tenim des que vam néixer i la construïm dia a dia amb coherència, amb els nostres valors, la nostra l'essència. Ara bé, resulta difícil cuidar l'aspecte exterior quan internament no ens coneixem. Tan important és ser com semblar, i no hi ha una cosa més important que l'altra. Perquè si ets i no ho demostres, no tindràs projecció. I si no ets però ho sembles, tard o d'hora tot es desmunta. I parlo de semblar i no d'aparentar, no podem pretendre aparentar alguna cosa que no som.
En aquest sentit, com cal utilitzar les eines socials?
El més importants és entendre que totes les eines de social media són bones i només depèn de l'ús que en facis. Ho dic per les persones que tenen reticències a aquestes eines, i els convidaria a fer el pas si ho fan bé. Per temes de marca personal la més interessant és Linkedin. Ara bé, vigileu la foto, l'etiqueta i l'extracte: tot ha d'estar en línia amb el missatge que volem transmetre.
Escriure un comentari
Identificar-me.
Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar.
Vull ser usuari verificat.
Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.