Emprenedors

Les botigues de proximitat, a un sol clic

Aunclic.cat és un web que posa en contacte comerciants de Catalunya i compradors

Internet és global però apostem per la proximitat i la comoditat de pagar

Les xifres demostren que hi ha cada vegada més consumidors que s'atreveixen a fer compres a través d'internet. Tot i això encara hi ha qui no sap per on començar per trobar el que necessita. Per facilitar la feina, dos maresmencs han impulsat una web on volen agrupar comerços de tot Catalunya per donar-se a conèixer en un espai on sigui fàcil localitzar-los. Així és com Tomàs Martínez i Jordi Mestre han impulsat el que ells anomenen el primer centre comercial virtual de proximitat. “Volem ser un lloc de trobada i convidar els botiguers a venir amb nosaltres perquè li aconseguirem més visites”, expliquen. Aquests emprenedors de Vilassar de Dalt tenen clar que el comerç electrònic és el futur i afegeixen que per a molts botiguers que ja tenen un web on donar-se a conèixer el més complicat és que el localitzin i fer-se visible a la xarxa.

És per això que animen els comerciants a aplegar-se sota aquest paraigua del web Aunclic.cat, on els comerços es classifiquen per categories de productes i els clients poden passejar-se per contactar-hi i si ho permet l'establiment comprar on line. “El concepte d'internet és global però nosaltres apostem per la proximitat i la comoditat de pagar i que t'ho portin a casa.”

A través d'aquest centre comercial virtual s'hi poden trobar fins a 632 botigues. Segons explica Jordi Mestre, aquestes són els comerços que s'hi van donar d'alta gratuïtament quan es va presentar el projecte. A partir del setembre ja es va establir una quota única de 8,95 euros mensuals per als establiments que surten al web i d'altres tarifes per als qui s'hi volen anunciar. La publicitat, que es paga a partir de les visites obtingudes, garanteix als botiguers que els clients s'han interessat i han clicat per la teva marca o producte.

Un aparador virtual.

Les botigues es classifiquen per categories i qualsevol usuari que hi entra pot triar i remenar. L'exemple més clar és el que tenen a tocar de casa, on dos comerciants de Vilassar de Dalt, una carnisseria i una botiga de gominoles i pastissos personalitzats, s'han apuntat des d'un primer moment al portal que els permet incrementar les vendes per internet. Segons explica Jordi Mestre el sector de l'alimentació és per ara on més anunciants tenen. “Hi ha molta gent que està acostumada a fer la compra per internet perquè quan arriben a casa ja tenen moltes botigues tancades”, explica. Els comerciants disposen d'una fitxa on fer una descripció, penjar imatges, el logo, codis QR, vídeos, enllaçar el seu web o la botiga on line, o mostrar les promocions i ofertes disponibles. Els usuaris reben la seva comanda dels productes a casa a través d'un servei de missatgeria.

moments complicats.

Per als comerciants poc avesats a les noves tecnologies també s'ofereix el servei per fer la gestió i el disseny de la pàgina des de la mateixa empresa. “Portar la botiga on line vol dir molta dedicació per revisar i preparar les comandes, i aquí és on molts es tiren enrere”, apunten. Per als dos emprenedors aquesta és una bona oportunitat per al petit comerç en un moment de crisi en què molts pateixen la davallada del consum. “Els pot donar un nou impuls i obrir-se portes a fora, en un moment en què la gent entra poc a les botigues aquí tenen un aparador perquè els comprin a qualsevol hora, paguin amb comoditat i ho rebin a casa.”

Des del maig que es va obrir el portal cada client visita una mitjana de quatre botigues. “Tenim molt bona acceptació per part dels comerços i sembla que anem fent pinya amb els consumidors”, diu Martínez.

La web ja ha superat les 100.000 visites i ara l'objectiu és que s'hi vagin sumant més comerços per ampliar l'oferta. Tal i com explica Tomàs Martínez, des de fa mesos estan en contacte amb associacions de comerciants de tot Catalunya per buscar el seu suport al projecte i englobar més sectors. El disseny, a càrrec de l'informàtic Ramon Martínez, es va millorant amb campanyes especials com poden ser els catàlegs de productes per a Nadal i Reis. Per al 2014 ja pensen treure una aplicació del web per a tauletes i telèfons mòbils.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.