Les botigues de proximitat, a un sol clic
Aunclic.cat és un web que posa en contacte comerciants de Catalunya i compradors
Les xifres demostren que hi ha cada vegada més consumidors que s'atreveixen a fer compres a través d'internet. Tot i això encara hi ha qui no sap per on començar per trobar el que necessita. Per facilitar la feina, dos maresmencs han impulsat una web on volen agrupar comerços de tot Catalunya per donar-se a conèixer en un espai on sigui fàcil localitzar-los. Així és com Tomàs Martínez i Jordi Mestre han impulsat el que ells anomenen el primer centre comercial virtual de proximitat. “Volem ser un lloc de trobada i convidar els botiguers a venir amb nosaltres perquè li aconseguirem més visites”, expliquen. Aquests emprenedors de Vilassar de Dalt tenen clar que el comerç electrònic és el futur i afegeixen que per a molts botiguers que ja tenen un web on donar-se a conèixer el més complicat és que el localitzin i fer-se visible a la xarxa.
És per això que animen els comerciants a aplegar-se sota aquest paraigua del web Aunclic.cat, on els comerços es classifiquen per categories de productes i els clients poden passejar-se per contactar-hi i si ho permet l'establiment comprar on line. “El concepte d'internet és global però nosaltres apostem per la proximitat i la comoditat de pagar i que t'ho portin a casa.”
A través d'aquest centre comercial virtual s'hi poden trobar fins a 632 botigues. Segons explica Jordi Mestre, aquestes són els comerços que s'hi van donar d'alta gratuïtament quan es va presentar el projecte. A partir del setembre ja es va establir una quota única de 8,95 euros mensuals per als establiments que surten al web i d'altres tarifes per als qui s'hi volen anunciar. La publicitat, que es paga a partir de les visites obtingudes, garanteix als botiguers que els clients s'han interessat i han clicat per la teva marca o producte.
Un aparador virtual.
moments complicats.
Des del maig que es va obrir el portal cada client visita una mitjana de quatre botigues. “Tenim molt bona acceptació per part dels comerços i sembla que anem fent pinya amb els consumidors”, diu Martínez.
La web ja ha superat les 100.000 visites i ara l'objectiu és que s'hi vagin sumant més comerços per ampliar l'oferta. Tal i com explica Tomàs Martínez, des de fa mesos estan en contacte amb associacions de comerciants de tot Catalunya per buscar el seu suport al projecte i englobar més sectors. El disseny, a càrrec de l'informàtic Ramon Martínez, es va millorant amb campanyes especials com poden ser els catàlegs de productes per a Nadal i Reis. Per al 2014 ja pensen treure una aplicació del web per a tauletes i telèfons mòbils.