Emprenedors

Una aplicació que és un premi

Dos joves estudiants desenvolupen una eina que posa en comú consumidors i empreses

Volíem posar en pràctica el que ens ensenyen a la universitat

Abel Font i Lle­o­nard Bau­cells són dos joves oso­nencs als qui resta un any per aca­bar la car­rera d'admi­nis­tració i direcció d'empre­ses. “Volíem posar en pràctica tot el que ens ense­nyen a la uni­ver­si­tat”, con­fessa Font. I aquesta volun­tat va ser el punt de par­tida de Pre­mi­a­dos, una apli­cació per a telèfons mòbils que cada set­mana cele­bra sor­te­jos per tro­bar afor­tu­nats entre els usu­a­ris que se l'han des­car­re­gada. Posar-se al volant d'un espor­tiu de gran cilin­drada i poder donar vol­tes en un cir­cuit, obte­nir entra­des per al cinema o acon­se­guir lots de men­jar i begu­des són alguns dels 80 pre­mis que ja han repar­tit en els sis mesos que f a que estan ope­ra­tius. Un sis mesos que han ser­vit per acu­mu­lar 20.000 descàrre­gues (l'apli­cació tant és ope­ra­tiva per a sis­tema Android com per als ter­mi­nals d'Apple) i per aven­tu­rar que, a aquest ritme, els 40.000 euros de fac­tu­ració que havien pre­vist per al segon any d'acti­vi­tat seran més aviat 100.000 euros. “Aquest pri­mer any fac­tu­ra­rem uns 10.000 euros perquè estem bus­cant col·labo­ra­dors (empre­ses que s'avin­guin a fer acords i a ofe­rir lots de pro­duc­tes a canvi de gua­nyar visi­bi­li­tat) més que no pas cli­ents, però l'any vinent la fac­tu­ració sí que crei­xerà”, sen­ten­cia Font.

De fet, Abel Font hi entén, de números, perquè con­fessa: “Sóc un apas­si­o­nat de les finan­ces i de la borsa. Ara en tinc 21, però des dels 16 anys que inver­teixo en borsa i fins i tot he fet pràcti­ques en un banc d'inversió.”

Tant ell com el seu soci s'han llançat de caps a aquesta aven­tura: “Vam inver­tir-hi tots els nos­tres estal­vis, 28.000 euros”, con­fi­ant que la poden fer grossa: “El nom és en cas­tellà perquè la nos­tra intenció és por­tar la idea a Lla­ti­noamèrica. Lla­vors, cal­dria tenir un equip allà que tre­ballés en coor­di­nació amb l'equip d'aquí.”

Gua­nyar i gua­nyar.

El bene­fici que en treu l'usu­ari sem­bla evi­dent perquè només de des­car­re­gar-se l'apli­cació entra automàtica­ment en els sor­te­jos sense haver-se gas­tat ni un cèntim. A més, en cas de no gua­nyar el sor­teig, també hi ha la pos­si­bi­li­tat d'obte­nir des­comp­tes per als pro­duc­tes o les acti­vi­tats que s'ofe­rei­xen: “Per exem­ple, For­mula GT és una empresa que fa cur­sos de con­ducció. El premi que ens donen és una volta en un cir­cuit amb un vehi­cle espor­tiu, però si no et toca el premi també te'n bene­fi­cies perquè obtens un des­compte del 15% per si vols anar a fer aquesta acti­vi­tat.”

I quin és el bene­fici que en tre­uen les empre­ses de posar els seus pro­duc­tes o ser­veis a sor­teig?

Explica Abel Font: “La nos­tra pla­ta­forma els genera trànsit al seu web. El 30% dels par­ti­ci­pants en el sor­teig van a veure el web de l'empresa que posa una oferta a sor­teig. La nos­tra és una pla­ta­forma de gene­ració de trànsit web.”

Pre­mi­a­dos, segons que asse­gu­ren els seus cre­a­dors, fa con­ver­gir els interes­sos de dos públics objec­tius: el con­su­mi­dor interes­sat a acon­se­guir un premi a cost zero i les empre­ses que bus­quen donar a conèixer pro­ducte i gene­rar ven­des. Expli­quen: “L'apli­cació és molt sen­zi­lla, hi ha els sor­te­jos en una pan­ta­lla i n'hi ha diver­sos d'actius. Depèn d'on vis­quis varia perquè podem seg­men­tar el públic.”

Aquest és un dels punts forts de l'apli­cació, perquè gai­rebé poden seg­men­tar amb bis­turí qui veu una cam­pa­nya. Això és pos­si­ble perquè, en el moment de fer la descàrrega, l'usu­ari intro­du­eix la seva edat, sexe i el codi postal del lloc on resi­deix. “Podem fer una cam­pa­nya per a aquell codi postal con­cret, per exem­ple a Bar­ce­lona ho hem fet per als res­tau­rants Tento. Si vius a Lleida aquell sor­teig no t'interessa i, per tant, ni t'apa­rei­xerà. També és pos­si­ble triar-ho per fran­ges d'edat o per sexe.”

Pre­mi­a­dos pugna per seguir crei­xent i ja adme­ten que no des­car­ten una ampli­ació de capi­tal.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.