Eines

PAU FERRI

AUTOR DE “CÓMO VENDER CON ÉXITO POR INTERNET”

“Internet pot alliberar el petit botiguer dels horaris d'esclavatge”

Proposo destinar el 20% de la facturació a fer créixer el client ‘online'

En quin moment està el comerç electrònic?

Superada aquella primera fase de boom en què el comerç electrònic semblava la gran panacea, ara tot s'ha normalitzat, i qui ha fet les coses bé n'està traient partit i millorant els resultats de la seva empresa.
Però sembla que per guanyar diners cal tenir la dimensió d'Amazon.

No, el bo que té el comerç electrònic és que hi conviuen gegants com Amazon amb negocis petits que troben el seu espai en l'especialització i el bon servei. Hi ha un potencial brutal per a la pime, a internet.
Per què?

Internet ofereix la possibilitat al petit negoci de tenir la botiga oberta les 24 hores i de trencar els límits comercials de l'àrea d'influència de l'establiment a peu de carrer: a internet els seus clients estan com a mínim a Europa, però a qualsevol lloc que hi hagi una demanda.
Un factor clau és la visibilitat. Com s'aconsegueix?

Al llibre explico com aconseguir-ho amb un pla de vuit setmanes. En una primera fase el que t'interessa és que el lloc web tingui moltes visites; i en una segona, que aquestes visites es converteixin en compres. La primera compra és molt important, però per a mi el més important és que repeteixi. Per tant, hem de ser visibles, però també hem de treballar molt bé la fidelització.
De quina manera?

Aquí no hi ha secrets: amb un bon producte i un bon servei. Però també amb honestedat, i si, per exemple, no tenim capacitat per assumir els costos de la devolució dels productes, doncs s'ha de dir clarament. No estem en la mateixa lliga que els grans del sector i no podem fer servir les seves eines. Al final, l'empresa ha de guanyar diners per tenir futur.
Tot es pot vendre per internet?

Cada producte és un món. Hi ha articles de gran dimensió per als quals no té sentit una venda global perquè seria molt car pel transport. Altres productes demanen un tracte en persona. Jo no crec que el comerç electrònic sigui la salvació de totes les empreses, però sí que algunes poden tenir un canal addicional, que segons com es treballi es pot convertir en el principal.
Quina és la relació entre comerç ‘online' i ‘offline'?

El comerç tradicional està en un procés de reconversió i una fórmula d'èxit és aconseguir que la major part de les comandes arribin per internet, perquè és més eficient. Per això proposo destinar l'equivalent 20% de la facturació a la captació de clients online. El client online no t'obliga a tenir horaris d'esclavatge i altres sacrificis per ser viable.
El llibre es basa en el seu treball amb la pime. Què ha descobert?

He vist gent que s'ha cremat amb la seva experiència de comerç i no en volen ni sentir parlar. Però també molta gent a la qual internet els ha canviat la font d'ingressos radicalment i ara facturen més a internet i han registrat creixements importants.
Què opina dels anomenats ‘marketplaces', els grans centres de comerç virtuals. Pot ajudar el nostre comerç?

Internet és un canal més, ple d'altres canals. Mentre més canals tingui el meu negoci que facin créixer les meves vendes, millor, però sempre que el l'objectiu últim sigui fer créixer el teu propi portal, que és on podem treballar la fidelització.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.