Construint la casa dels teus somnis
La plataforma Fhaus vol revolucionar el món de l'arquitectura i la construcció
Carlos Infantes i Rubén Martínez es van conèixer fa un parell d'anys en el projecte per construir una casa al Marroc per a un bon amic. Es tractava d'un projecte singular “però la indústria de la construcció està tan fragmentada que ens va resultar molt complicat traslladar a tota la cadena el grau de perfeccionament que requeria”, explica Carlos Infantes. El problema, hi afegeix, “és que la perspectiva del client, del propietari no sempre està en el centre del projecte”.
I això és el que s'han proposat canviar els dos emprenedors amb el llançament de la plataforma Fhaus, centrada en el desenvolupament d'habitatges exclusius. L'objectiu, expliquen, “és posar el client al centre i conèixer-lo bé per saber quin és el seu somni de casa, perquè no es tracta de dissenyar un contenidor on viure sinó d'una segona pell”.
I per això, a Fhaus disposen d'una cartera seleccionada d'empreses i professionals col·laboradors, afins als seus protocols de qualitat. Els emprenedors admeten que en aquest punt l'escenari de crisi els ha estat favorable. “Segurament ens ha servit per trobar més receptivitat”, explica Infantes. Per a la selecció dels arquitectes, la plataforma va organitzar un concurs públic en què els aspirants van haver de proposar tres projectes d'habitatges. “Ja és una manera molt diferent de fer la selecció i ens va permetre detectar els que compartien els mateixos valors”, expliquen.
L'objectiu final és establir una mena de marca de la casa. Com explica Infantes, “tot i que evidentment cada casa serà diferent perquè respondrà a un somni molt personal d'un client, una casa Fhaus ha de tenir una espècie d'ADN que la faci recognoscible”.
A banda del disseny i la construcció, a Fhaus també preveuen oferir un ampli servei de manteniment dels habitatges així com l'opció de beneficiar-se de serveis d'empreses col·laboradores dels sectors de l'oci, la cultura i l'esport. Es tracta, en el fons, d'un club de propietaris que cobreixi i acompanyi el client en tot el procés de construcció i vida de l'habitatge.
Això, però, serà en una segona etapa. En aquesta primera fase del llançament del projecte, la plataforma ha activat un servei de recerca d'immobles exclusius que també vol diferenciar-se de la tasca habitual de les agències immobiliàries. “Busquem i seleccionem els habitatges segons la seva potencialitat futura de transformació”, expliquen els socis.
Comprador estranger.
La recuperació de l'atractiu del mercat immobiliari espanyol a la inversió estrangera, animada per la perspectiva d'uns preus que ja han arribat al límit, pot ajudar a dinamitzar aquesta primera fase tot i que l'empresa espera tenir actius la resta de serveis abans de final d'any. També, amb l'obertura de totes les línies de servei els emprenedors esperen donar una entrada més gran al client local, que ara està més inactiu no només, diuen els socis, per la crisi econòmica “sinó també per la mentalitat; és més fàcil que un anglosaxó entengui aquest servei”.
A partir d'aquí l'objectiu és expandir el model de negoci a altres zones de l'Estat i el mercat internacional. “El nostre àmbit d'expansió és l'àrea del mediterrani”, diu Rubén Martínez. Per a aquest primer exercici, la plataforma, que dóna feina a sis persones, preveu una facturació entorn dels 400.000 euros, una quantitat que esperen duplicar el 2015.