Emprenedors

El portal de pas abans d'anar a fer esport

El cercador i comparador de gimnasos Gymadvisor es consolida en només un any amb més de 20.000 usuaris

Barcelona és una de les ciutats del món amb més persones apuntades al gimnàs. Un mercat ampli on l'oferta és molta i variada. Però no sempre sap com arribar al seu client final.

Aquesta va ser l'oportunitat que van detectar Ricard i Sílvia Canela. Fills de Ramon Canela -fundador de la cadena de gimnasos DiR-, els dos han viscut des de petits aquest sector i per això, a pesar de tenir només un any al mercat, parlen amb el to d'experiència que es nota que carreguen des de fa temps.

De fet, la idea de crear Gymadvisor va sorgir de l'experiència d'en Ricard en gestionar un dels centres de la cadena familiar. La imatge de gent que s'acostava al gimnàs a preguntar preus i horaris i ho apuntaven en un paper per comparar-ho després amb el següent centre que anirien a visitar era habitual. “I és que realment no existia cap eina que permetés fer aquesta comparativa, els usuaris ho havien de fer físicament, anant gimnàs per gimnàs, explica Sílvia Canela.

I així va néixer Gymadvisor, que es va llançar el novembre del 2013 com un cercador per facilitar aquesta tria de gimnàs i que juga a més amb ofertes de preu per als seus usuaris. “Nosaltres donem visibilitat i facilitem la captació de clients als gimnasos i alhora l'usuari pot trobar ofertes com un passi de dia per un euro”, explica l'emprenedora. De fet en poc més d'un any en funcionament el portal ja aplega l'oferta de més de 20.000 usuaris i més de 2.500 gimnasos de tot l'Estat, “des d'establiments petits que potser no tenen ni pàgina web fins a cadenes que gasten molts diners en publicitat i a les quals ara oferim una eina molt més eficaç per a captar nous usuaris”, destaca Canela. L'empresa es queda una petita comissió per cada venda que es fa a través del portal. L'any passat, el primer al mercat, Gymadvisor va facturar 140.000 euros i les previsions per enguany passen per multiplicar aquestes xifres. “Aquest passat gener, que és el mes més fort per a nosaltres, hem multiplicat per sis la xifra del gener de 2014 i febrer va pel mateix camí”, apunta Canela.

Aquest any també vol ser el que consolidi l'aposta internacional del portal, que ja té un peu a Holanda i Itàlia. “El nostre objectiu”, explica l'emprenedora, “és seguir l'expansió per Europa, pensant també en aquells usuaris d'aquí que poden viatjar per negocis o de vacances i que volen anar al gimnàs mentre estiguin fora.” Per fer aquest salt els emprenedors estan buscant ara un soci que els acompanyi en el viatge. “No es tracta tant de buscar un inversor sinó d'algú que ens aporti valor”, destaca Canela.

La internacionalització, però, serà paral·lela al creixement a l'Estat, “on encara tenim recorregut”, i a la diversificació. “L'objectiu és aplegar tota la oferta relacionada amb l'esport i la salut”, explica l'emprenedora. Per això a Gymadvisor ja hi ha també oferta de camps de golf, spas, clubs de pàdel, etcètera.

I a l'agenda de l'empresa també hi figura com a destacat el llançament de l'aplicació per a dispositius mòbils que Canela confia que estarà llest per al pròxim mes d'abril. “Ara un 30% de les compres es fan per mòbil, així que esperem que amb l'aplicació facilitarem encara més les coses als usuaris.”

Una agenda repleta per a aquest projecte que ocupa una desena de persones i que té al capdavant dos emprenedors amb un cognom de pes al sector. Però això us ha ajudat o més aviat al contrari? “Segurament, una mica de cada”, contesta Sílvia Canela. En tot cas els dos germans tenen clar que Gymadvisor és el camí que havien d'emprendre. “Ho portem a la sang.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.