Empreses

Un tercer ull cuida la marca

L'agència de disseny Little Buddha creix un 30% i comença a fer-se lloc a Europa

L'empresa ha destinat una persona a Londres per buscar clients a la capital britànica

Sovint, quan una persona veu un problema des de fora, té més capacitat analítica i troba una solució abans. És el que el director general de Little Buddha anomena “el tercer ull”. Segons diu, la seva empresa pot aportar a una altra precisament això: una mirada des de fora que es tradueix en consells en el terreny del màrqueting, a més del disseny de la imatge corporativa, els embalatges i el nom.

Bertrand Massanes havia treballat anteriorment a departaments de màrqueting de grans empreses com ara Danone o Reckitt Benckisser. I sovint s'havia trobat, segons diu, amb una falta de comprensió per part de les agències de disseny a les quals encarregava les campanyes envers l'estratègia de màrqueting marcada des de la pròpia empresa. Això el portava a preguntar-se si ell seria capaç de fer-ho més bé. I va trobar l'excusa perfecta per comprovar-ho quan la seva empresa li va plantejar marxar de Barcelona. Ell es volia quedar a la capital catalana per motius personals i va entendre que era el moment de provar sort pel seu compte. I l'any 2007 va fundar Little Buddha amb el suport de dos socis més, Alina Robledo i Javier Pérez.

“Quan em pregunten per què ens diem Little Buddha responc que és perquè hi ha molt little Picasso solt”, declara. És una frase que busca provocar, però que amaga part de raó, segons diu. Massanes explica que hi ha moltes agències que entenen molt de disseny i tenen un perfil més aviat artístic. El valor afegit de la seva, en canvi, és aquesta capacitat de comprensió del món del màrqueting. “No només aportem estratègia en el disseny, sinó també en el màrqueting”, afirma.

Aquest valor afegit li ha permès seguir una trajectòria ascendent des de la seva fundació. També en els pitjors anys de la crisi econòmica, Little Buddha ha mantingut un creixement anual mínim del 15%. En el darrer exercici fiscal de l'empresa, que va acabar a l'agost, l'increment de les vendes va ser del 30%, fins als 1,4 milions d'euros. La plantilla de l'agència també ha anat creixent, des dels tres socis fundadors més una persona d'administració que la integraven el 2007, als 27 treballadors actuals.

Tot i estar radicada a Barcelona, Little Buddha ha dissenyat projectes per a tot el món. Per exemple, ha treballat amb Gallina Blanca, Roca o Schweppes per al llançament dels seus productes a Àfrica, o ha fet projectes amb Henkel per a Rússia. Massanes admet que encara són poc coneguts en comparació a les grans agències internacionals, que estan, segons diu, a Londres, París o Nova York. Però afegeix que ja han competit amb elles en alguns concursos. “Aconseguim que alguns clients provin, encara que no n'estiguin gaire convençuts perquè no ens coneixen. El repte és que qui provi, repeteixi.”

Little Buddha ja té una persona que busca clients des de Londres. I no descarta repetir el procediment amb París i Düsseldorf. El director general té clar, però, que el disseny es continuarà fent des de Barcelona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Un tercer ull cuida la marca

Publicat a