Emprenedors

Una porta a la cosmètica natural

Dues germanes posen en marxa una botiga en línia d'aquests productes

Ni Alfon­sina ni Sònia Vila pro­ve­nen del món de la bellesa però fa tot just tres anys van començar a madu­rar la idea d'ini­ciar un negoci propi amb la mirada posada en la cosmètica natu­ral, “un tipus de pro­ducte que encara és força des­co­ne­gut però que té molt de recor­re­gut, en un camp en què no hi ha gaire més oferta”, explica Alfon­sina.

Les dues ger­ma­nes van fer un estudi de mer­cat d'un tipus de pro­ducte que en mer­cats com el francès tenen ja una demanda ele­vada i molt fidel i de fet Alfon­sina va viat­jar a París per a entrar en con­tacte amb les mar­que, començar a tan­car acords amb proveïdors i impul­sar així el por­tal Sen­si­ble-Vip.

El procés, recor­den les dues empre­ne­do­res, no va ser sen­zill, “sobre­tot perquè teníem una idea molt clara de com volíem que fos el nos­tre web i va cos­tar aca­bar de desen­vo­lu­par-la”, explica Sònia. Engi­nyera tècnica indus­trial de for­mació, Sònia es va que­dar a l'atur després d'una car­rera pro­fes­si­o­nal enfo­cada a la con­sul­to­ria i havent tor­nat d'una tem­po­rada tre­ba­llant a Xile, “era el moment per fer un canvi de vida”, explica. Va seguir for­mació específica en comerç electrònic i ara és qui s'ocupa de l'empresa a temps com­plet, men­tre que Alfon­sina encara ho com­pa­gina amb la seva feina de comp­ta­ble.

A pesar que el por­tal és ope­ra­tiu des del pas­sat mes d'octu­bre les dues empre­ne­do­res expli­quen que tot just és ara, mig any després, quan han aca­bat de con­di­ci­o­nar el web. “Aquest temps hem estat venent però a la vegada per­fec­ci­o­nant el por­tal”, des­ta­quen. L'objec­tiu, afe­gei­xen, “ha estat que la dinàmica del web fos sen­zi­lla i atrac­tiva, perquè al final el que bus­ques és que el cli­ent ho tin­gui fàcil per tan­car la seva com­pra”.

Sen­si­ble-Vip dis­posa d'un catàleg de pro­duc­tes for­mat per uns 160 pro­duc­tes, que van des de cre­mes faci­als i cor­po­rals fins a pro­duc­tes per al cabell o cosmètica específica per a futu­res mares i bebès així com per a homes. Amb tot, les dues empre­ne­do­res reco­nei­xen que de moment el per­fil de com­pra­dora de Sen­si­ble-Vip està encara domi­nat per les dones, bàsica­ment d'edats com­pre­ses entre els trenta-cinc i els cin­quanta anys.

Sec­tor a l'alça.

El seg­ment de la cosmètica natu­ral -aque­lla que pres­cin­deix d'ele­ments químics en la seva com­po­sició- creix a un ritme del 4% cada any a Europa, entre d'altres coses, expli­quen Alfon­sina i Sònia, “perquè és per­fecta per a gent amb pro­ble­mes d'al·lèrgies o pells sen­si­bles”. I aquest grup de població creix any rere any. En aquest sen­tit les empre­ne­do­res aler­ten sobre l'abús que la cosmètica tra­di­ci­o­nal fa de com­po­nents com la para­fina, “que no deixa de ser petroli”, diu Sònia.

Els pro­duc­tes que comer­ci­a­litza Sen­si­ble-Vip se situen en una gamma de preu mitjà, mitjà-alt, “no anem ni a com­pe­tir amb les cre­mes més bara­tes ni tam­poc en tenim de 100 euros, el nos­tre pro­ducte típic es mou entre els 45 i els 50 euros”, expli­quen.

El por­tal encara està en un moment molt ini­cial pel que fa a les ven­des, però les empre­ne­do­res espe­ren asso­lir una fac­tu­ració men­sual de 8.000 euros. Sen­si­ble-Vip, que ven a tot l'Estat, ofe­reix l'envi­a­ment de les coman­des de manera gratuïta, excepte a les illes i Ceuta i Meli­lla.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.