Focus

Emiliano González

director general de MSC Cruceros

“Barcelona serà la base el 2017 d'un nou tipus de nau”

No percebem cap sentiment negatiu vers els creuers, però si cal hi ha les dades d'impacte

Les companyies de creuers semblen immerses en una guerra per veure qui té els vaixells més grans.

Aquesta no és la nostra obsessió. Ara tenim un pla estratègic per construir dos tipus de vaixells de nova generació que seran més curts però més amples. En part perquè els ports de la Mediterrània, que és l'àrea d'influència de MSC i on som líders, tenen certes limitacions (Barcelona n'és una excepció). I en part perquè una tendència de mercat és que els clients passin més temps en el vaixell, fent-los més amples, hi caben més restaurants, bar, discoteques...
Els clients surten menys del vaixell?

Quan un creuer arriba a port el 99% dels viatgers baixa i visita la ciutat; però cada vegada tenim més clients que repeteixen, i aquests, no és que no baixin a la ciutat, però passen menys temps fora.
El català és un bon client de creuers?

Sí, és el primer mercat d'Espanya. Però l'índex de penetració del creuer a l'Estat encara és baix. Pensi que Alemanya o Regne Unit tenen 1,8 milions de creueristes i Espanya està en 475.000 l'any 2014. El zenit es va assolir el 2011 amb 700.000 creueristes però la crisi ha castigat durament. L'any passat vam notar una lleugera millora i enguany la recuperació és més accentuada.
Quin paper té Barcelona en l'estratègia de MSC?

Barcelona és un port i una ciutat estratègics i es demostra amb fets. Des de fa molts anys tenim un creuer les 52 setmanes de l'any amb sortida des Barcelona. I a la temporada forta hi afegim un segon vaixell. Aquest 2015 hem incrementat l'oferta amb els vaixells més grans de la companyia. I un tercer fet és que el primer creuer que inaugurem de la nova generació en maig del 2017 estarà a Barcelona totes les setmanes, i des del 5 de juliol ja s'està venent.
Aspiren a alguna terminal?
Les terminals en concessió les té una altra companyia. Si més endavant en surt la possibilitat l'estudiarem.
Tornaran a parar a Palamós?

Hi vam tenir alguna escala però el nostre vaixell més petit té 280 metres i fondejar a la badia es complicat. Però portarem els vaixells on ens demanin els clients.
A Barcelona hi ha un important debat turístic i la imatge de creuers travessant Venècia es posa com a exemple del que no es vol.

Nosaltres com a MSC Cruceros i com a indústria no hem percebut cap sentiment negatiu en contra dels creuers i, per descomptat, Barcelona no és comparable amb Venècia. Si hipotèticament es produís en algun moment seuríem amb les autoritats com hem fet amb altres ciutats que han pogut tenir certes inquietuds sorgides no se sap com ni d'on. Els podem presentar les dades dels centenars de milers de turistes que arriben, la contribució econòmica que es fa a la ciutat i els llocs de treball que genera.
Han marxat definitivament la riba sud de la Mediterrània després dels atemptats de Tunísia?

El març passat un atemptat terrorista al museu del Bardo amb pèrdua de vides, entre els quals dos espanyols, ens va fer cancel·lar totes les escales a Tunísia. En mantenim algunes al Marroc a l'hivern i ja no tenim producte a Egipte: la primavera del 2013 vam tancar un itinerari pel mar Roig.
Aprofitaran el nou marc de relacions entre Cuba i EUA?

A partir del 22 de desembre farem creuers de vuit dies per l'illa. El vaixell que farà la ruta sortirà de Barcelona el 4 de desembre. Ja tenim reserves per al viatge transatlàntic.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.