Empreses

Atotech s'enlaira amb l'automòbil

La multinacional de galvanotècnia es recupera seguint el sector del cotxe

El redreçament del mer­cat de l'automòbil, que torna al sen­der de la recu­pe­ració, ha impul­sat el negoci d'Ato­tech, fabri­cant trans­na­ci­o­nal de pro­duc­tes químics per a solu­ci­ons de gal­va­notècnia deco­ra­tiva i fun­ci­o­nal.

La firma, que a la Península Ibérica té seus a Cer­da­nyola, Eran­dio (Bis­caia) i Oia (Por­tu­gal), en aquest mer­cat ara mateix, com explica el direc­tor gene­ral, Miquel Maju­e­los, “el 70% del negoci de l'empresa cor­res­pon al sec­tor de l'automòbil, que està vivint un bon període des de fa uns mesos, amb una tendència de ven­des posi­tiva, amb un crei­xe­ment anual del 6-7% que és sem­blant al d'altres mer­cats euro­peus”. Afe­geix que “tot i la sotra­gada que ha supo­sat el Die­sel­gate, mol­tes empre­ses són a punt de llançar nous models al mer­cat”. La pre­visió de l'empresa és cloure l'exer­cici actual amb un volum de negoci de 23,1 mili­ons d'euros, quan el 2014 va ser de 22,8 mili­ons. Ato­tecth va pagar el peatge de la crisi el 2009, “quan el negoci va sofrir una ter­ri­ble dava­llada del 25%, a causa de la des­lo­ca­lit­zació d'indústries i la crisi de la cons­trucció, ja que nosal­tres també ser­vim a sec­tors com la línia blanca, la mani­lle­ria o el fer­ratge”. Cal dir que altres mer­cats en què hi és pre­sent l'empresa, són el de com­po­nents electrònics, que havia estat impor­tant de la des­lo­ca­lit­zació d'empre­ses a Àsia; depu­ració, deco­ració i “ener­gies reno­va­bles, un sec­tor en què hi tenim con­fiança amb vista al futur, sobre­tot en el seg­ment de l'eòlica”. Del 2015 ençà, però, l'empresa ha recu­pe­rat nivells de fac­tu­ració. Maju­e­los observa que bona part de l'èxit de l'empresa des­cansa al fet que “l'empresa fa una impor­tant inversió en R+D, pro­ba­ble­ment la més alta del sec­tor, i per això podem posar a dis­po­sició del cli­ent pro­duc­tes d'alt nivell tec­nològic”. Jus­ta­ment, al cen­tre de Cer­da­nyola, ubi­cat al Parc Tec­nològic del Vallès, Ato­tech dis­posa d'un labo­ra­tori d'assa­jos de trac­ta­ments alter­na­tius i fer ciència dels mate­ri­als -un de la vin­tena que la mul­ti­na­ci­o­nal té des­ple­gats per tot el món-, on es fan tests de cor­rosió, grui­xos i vali­dació de qua­li­tats. També a Eran­dio (Bizkaia) dis­posa d'un altre cen­tre avançat al ser­vei dels cli­ents que inclou equips de microscòpia electrònica (SEM/EDX).“Al labo­ra­tori inves­ti­guem sobre les raons per les quals les peces tenen un defecte o con­fir­mem les seves pres­ta­ci­ons.” És en aquest labo­ra­tori pilot on es fan trac­ta­ments en fase de test del pro­ducte.

Un altre tret que Maju­e­los vol des­ta­car de l'empresa que diri­geix és el ser­vei que pot ser­vir local­ment als seus cli­ents: “Col·labo­rem amb els nos­tres cli­ents en tas­ques com per exem­ple millo­rar les seves peces con­tra la cor­rosió.” Pre­ci­sa­ment, Ato­tech ha creat la figura d'una per­sona de con­tacte directe amb el fabri­cant final per posar a la seva dis­po­sició el seu suport tec­nològic: “Sovint ens tro­bem que el cli­ent està començant a desen­vo­lu­par un pro­jecte de futur i nosal­tres el que fem és posar a la seva dis­po­sició la nos­tra tec­no­lo­gia, i així aju­dem que sigui més com­pe­ti­tiva.” Com asse­gura, la filial espa­nyola d'Ato­tech és espe­ci­al­ment com­pe­ti­tiva en el metal·lit­zat de plàstics, les peces cro­ma­des, fins al punt de ser el més impor­tant d'Europa. Amb una car­tera d'uns 400 cli­ents a tota la Península -78 a Cata­lu­nya-, la majo­ria dels quals són al sec­tor d'auto­moció, es tro­ba­rien en el rang de Tier 3 i Tier 4. Ato­tech també té una desena de cli­ents del nivell Tier 1. La plan­ti­lla d'Ato­tech a tota la Península és de 67 tre­ba­lla­dors, dels quals 17 tre­ba­llen a Cer­da­nyola del Vallès.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Atotech s'enlaira amb l'automòbil

Publicat a