Empreses

Masvoz preveu encadenar quatre exercicis creixent a un ritme anual del 15%

L'empresa ambiciona esgarrapar mercat a base d'exprimir les possibilitats tecnològiques de la telefonia sense infraestructura

Oferim telefonia de manera diferent a com ho fan les grans operadores

Con­so­li­dar un ritme de crei­xe­ment anual del 15% fins al 2018. És el repte que es fixa la com­pa­nyia de tele­co­mu­ni­ca­ci­ons Mas­voz, una empresa que té base a Bar­ce­lona i que està espe­ci­a­lit­zada a pres­tar ser­veis de tele­fo­nia i gestió de comu­ni­ca­ci­ons per a empre­ses. La pro­gressió està pre­vista “tant en el mer­cat naci­o­nal com en l'inter­na­ci­o­nal”. Ho explica Alfred Nesweda, direc­tor gene­ral de la com­pa­nyia.

El punt fort de Mas­voz rau en la capa­ci­tat per ges­ti­o­nar l'entra­mat de tele­co­mu­ni­ca­ci­ons dels seus cli­ents des del núvol d'inter­net. La tec­no­lo­gia del cloud com­pu­ting mini­mitza la des­pesa en infra­es­truc­tura que ha de fer el cli­ent i, segons Nesweda, l'eficiència del ser­vei es dis­para de manera inver­sa­ment pro­por­ci­o­nal als cos­tos.

Menys és més.

“Trac­tem d'ofe­rir tele­fo­nia d'una manera dife­rent a com ho fan les grans ope­ra­do­res. Amb nosal­tres, els nego­cis i les empre­ses no tenen dependència d'una infra­es­truc­tura física ins­tal·lada en les seves dependències”. Per fer visi­ble els bene­fi­cis de tre­ba­llar des del cloud com­pu­ting, Mas­voz posa com a exem­ple les exigències que tra­di­ci­o­nal­ment porta apa­re­lla­des el procés d'ober­tura d'un negoci: “Sobre el paper, cal una cen­tra­leta de telèfon per ges­ti­o­nar les tru­ca­des i comu­ni­ca­ci­ons que hagi d'anar ate­nent l'empresa. De la mateixa manera, també cal­dria tenir un seguit de telèfons damunt de cada taula on hi ha els tre­ba­lla­dors. Doncs amb la nos­tra pro­posta, tot això des­a­pa­reix.”

La cen­tra­leta és vir­tual i es ges­ti­ona des d'inter­net i, si es vol, no calen ni telèfons de taula perquè es poden des­viar les tru­ca­des direc­ta­ment al telèfon mòbil de cada tre­ba­lla­dor. L'acti­vació del ser­vei entra en una nova dimensió perquè és imme­di­ata o, com a màxim, es fa en qüestió de dos dies. “Res a veure amb tràmits ni espe­res”, s'indica.

La tec­no­lo­gia IP repre­senta que les con­ne­xi­ons, en lloc de fer-se a través de la línia telefònica, “es fan a través de la xarxa de dades” explica Nesweda. En aquest sen­tit no amaga que, pel que fa a fun­ci­o­na­ment tec­nològic, hi ha simi­li­tuds amb una eina tan popu­lar com pugui ser el pro­grama Skype. “L'Skype cobreix les neces­si­tats per­so­nals d'amis­tat o fami­li­ars però no està pen­sat per a apli­ca­ci­ons empre­sa­ri­als i, en aquest ter­reny, té man­can­ces.”

Mas­voz sus­tenta les pers­pec­ti­ves de crei­xe­ment en la lleu­ge­resa dels equi­pa­ments que ofe­reix com­bi­nat amb una situ­ació de “reno­vació tec­nològica de les eines de tele­fo­nia de les empre­ses”. El direc­tor gene­ral observa que, en gene­ral, en el parc empre­sa­rial euro­peu s'està donant “una reno­vació dels equips, de les cen­tra­le­tes i dels sis­te­mes de con­tact cen­ter en mol­tes de les empre­ses que, des de fa anys, ho tenien ins­tal·lat mit­jançant tec­no­lo­gia analògica o digi­tal via Rdsi”.

Nesweda no dubta que “les empre­ses hi ani­ran ten­dint” i no només per un tema d'alli­be­rar espai. “Ofe­rint el ser­vei des del núvol per­me­tem que l'empresa no hagi d'inver­tir a com­prar un equip que que­darà obso­let en qüestió d'anys. Una cen­tra­leta pot cos­tar entre 5.000 i 30.000 euros i, en canvi, al núvol el cost es mini­mitza i el ser­vei sem­pre està actu­a­lit­zat. No hi ha obso­lescència.”

El preu també és un dels argu­ments de l'estratègia de Mas­voz: “Cobrem només una quota men­sual que, a més, és més com­pe­ti­tiva que el mòdel tra­di­ci­o­nal. I podem fer-ho perquè la gestió de la nos­tra infra­es­truc­tura és molt més sim­ple que la gestió de la infra­es­truc­tura ins­tal·lada a casa del cli­ent.”

Masvoz ha tingut una davallada en el volum global de facturació però respon a una estratègia premeditada. Xavier Blasco, director financer, diu que es prioritza la venda de serveis de marge més alt i, així, puja el valor de les vendes netes tot i caure la facturació.
Facturació
13 M€
Treballadors
40
Any de fundació
2002
el detall

Qualitat i compressió

La qualitat de les comunicacions no quedarà en cap cas compromesa, assegura Masvoz, si s'opta per apostar per la tecnologia IP en lloc de comunicar a través dels canals de telefonia convencionals. “L'estàndard IP et pot donar més qualitat que la telefonia analògica. Tot depèn de la compressió amb què vulguis gestionar les trucades, és a dir, depèn de l'ample de banda que vulguis usar”, revela Alfred Nesweda. Un excés de compressió suposa que la veu sona “amb un fons metàl·lic”.

L'aposta per la telefonia IP encara és minoritària però, segons els càlculs que fa Masvoz, “deixarà de ser-ho en els pròxims cinc anys, sens dubte. Té 10 anys de vida, ja s'està imposant i arribarà als particulars, segur”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Masvoz preveu encadenar quatre exercicis creixent a un ritme anual del 15%

Publicat a