Empreses

CET 10 vol apostar per espais de noves tendències en fitnes

La firma conjumina la gestió de centres esportius amb la promoció de l'esport en edat escolar i el lleure. Preveu obrir nous centres per al model fitness boutique

CET 10, empresa que es dedica a la pro­moció de l'esport, amb la gestió de cen­tres espor­tius i l'edu­cació física dels infants, pensa obrir nous espais que adop­tin les noves tendències en fit­nes, el que s'ano­mena fit­ness bou­ti­que, basat en tècni­ques com ara el tre­ball d'alta inten­si­tat amb el cos en poc temps.

El pre­si­dent de CET 10, Car­les Mei­lan, explica: “Cre­iem que aquest con­cepte, que està arre­lant en el món anglo-saxó, el podem adap­tar als con­cep­tes lla­tins. La nos­tra idea seria obrir nous espais dedi­cats a aquest model, o remo­de­lar alguns que estan en actiu.” Amb 35.000 usu­ra­ris als seus 45.000 m² d'ins­tal·laci­ons espor­ti­ves, 5.300 nens en les acti­vi­tats que orga­nitza d'esport en edat esco­lar i 7.000 nens en acti­vi­tats de lleure, CET 10 ha fet arri­bar el seu model a un punt de madu­ració òptima, com remarca Mei­lan. El model de CET 10 és sin­gu­lar: “El nos­tre desen­vo­lu­pa­ment orga­nit­za­ci­o­nal ha estat invers: si el més nor­mal és que si una empresa, quan fun­ci­ona, tiri enda­vant un pro­jecte social, nosal­tres ho vam fer a l'inrevés, i des d'una fun­dació dedi­cada a desen­vo­lu­par l'esport i el lleure en edat esco­lar i la for­mació de moni­tors vam anar a la gestió de cen­tres espor­tius, jus­ta­ment per fer via­ble econòmica­ment el model social.” Així, CET 10 ges­ti­ona actu­al­ment dotze cen­tres espor­tius, deu de con­cessió muni­ci­pal i dos de pri­vats, men­tre que la Fun­dació CET 10 engloba dins del seu pro­jecte fins a 32 cen­tres edu­ca­tius, als quals sub­mi­nis­tra for­mació en diver­sos esports (fut­bol sala, bàsquet, pati­natge artístic, ten­nis i gimnàstica rítmica) i acti­vi­tats de lleure, com ara casals i colònies. A banda de Bar­ce­lona, CET 10 ges­ti­ona espais espor­tius a Madrid, València i Menorca. El crei­xe­ment de CET 10, fun­dada el 1994, s'explica pel model de pro­moció de l'esport que Bar­ce­lona va implan­tar després dels Jocs Olímpics del 1992, en què la con­cessió de cen­tres d'esport per l'Ajun­ta­ment es feia amb la con­dició que part dels ingres­sos gene­rats es dedi­ques­sin a la pro­moció de l'esport de base, jus­ta­ment l'acti­vi­tat en què ja havia demos­trat experiència de sobres CET 10, que dedica fins al 15% del que ren­deix la gestió d'espais poli­es­por­tius a l'edu­cació en l'esport. “Ha estat aquesta cir­cumstància el que ens ha permès créixer en volum en aquests més de vint anys en les dues línies paral·leles, CET 10 i Fun­dació CET 10”, expli­quen. En l'experiència de CET 10 també és prou impor­tant l'escola de for­ma­dors: fins a 600 per­so­nes pas­sen anu­al­ment per les seves aules per for­mar-se com a moni­tor en lleure o d'esport de base.

CET 10 i Fun­dació CET 10, que van arri­bar en con­junt a un volum de negoci de 18 mili­ons d'euros l'any 2014, llistó que se superarà lleu­ge­ra­ment enguany, va poder con­ti­nuar crei­xent durant la crisi “per la incor­po­ració de nous pro­jec­tes”. Mei­lan con­si­dera que estem davant d'una dècada d'evo­lució en el sec­tor, amb un aug­ment pro­gres­siu del mer­cat: “Tots veiem la importància que està adqui­rint la gent gran com a usuària de cen­tres espor­tius, i l'apa­rició de noves línies de negoci, com ara el turisme espor­tiu.” Pers­pec­tiva de crei­xe­ment, però també de gran com­petència, “amb els nous cen­tres d'esport low cost, que obren cade­nes mul­ti­na­ci­o­nals, amb ofer­tes agres­si­ves”.

‘Cap infant sense esport'

La idiosincràsia de CET 10 es resumeix perfectament en iniciatives com ara Cap infant sense esport, un projecte en què se sumen diverses accions per combatre malalties infantils, des de l'obesitat fins a l'autisme, o la promoció de la integració social de famílies en risc d'exclusió a través de la pràctica de l'esport. Un altre eix d'actuació són els projectes de cooperació internacional per exportar el model formatiu arreu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

CET 10 vol apostar per espais de noves tendències en fitnes

Publicat a