Empreses

La firma M2M Cloud Factory obrirà oficines a Munic i Boston el 2016

La firma ja disposa d'experiència per ser un referent en la connexió a la xarxa per permetre'n un control remot

A la indústria, la connexió M2M és cada vegada més important

Després d'haver-se esta­blert al mer­cat del Regne Unit, amb ofi­cina a Lon­dres, M2M Cloud Fac­tory, dedi­cada a Inter­net de les Coses, al pri­mer tri­mes­tre del 2016 té pre­vist esten­dre la seva xarxa, tot esta­blint-se a Munic, Ale­ma­nya i Bos­ton (EUA), amb la idea que el mer­cat exte­rior esde­vin­gui el 90% del negoci en pocs anys.

Els bons resul­tats que està donant el mer­cat britànic, on ara mateix es mate­ri­a­litza el 50% del volum de negoci de l'empresa (500.000 euros) han tin­gut el seu pes en la decisió de superar noves fron­te­res dels mer­cats glo­bals. Per esco­me­tre aquest pro­jecte ambiciós, la com­pa­nyia, que des del 2014 ha tan­cat dues ron­des de finançament de 500.000 euros cada una, ara té entre mans una de dos mili­ons d'euros, que pensa tan­car a prin­ci­pis de l'any vinent. Cal fer esment, a més, que l'empresa va rebre l'any pas­sat un milió d'euros a fons per­dut del pro­grama de la UE Hori­zon 2020.

Com diu el con­se­ller dele­gat de l'empresa, Jaume Rey, “volem ser inter­na­ci­o­nals, i no espe­ra­rem que siguem líders aquí per anar a fora”. Un argu­ment de pes per anar a fora és que la cul­tura empre­sa­rial a altres països és més propícia per al negoci: “a l'estran­ger, les pos­si­bi­li­tats de fer negoci s'acce­le­ren i, a més a més, aquí no està tan arre­lada la cul­tura de con­trac­tar pimes per a pro­jec­tes impor­tants. Pel que sem­bla, estan més tran­quils si con­trac­ten una gran marca.” S'ha de dir, però, que M2M Cloud Fac­tory ha sabut apro­fi­tar aquest apa­rent des­a­van­tatge, ja que ha sabut crear un eco­sis­tema amb un con­junt de grans part­ners, inte­gra­dors de sis­te­mes: “Ja ens va prou bé el model de ven­dre a través d'inte­gra­dors de sis­te­mes com Ricoh, IBM, HP, SAP o Cell­nex, que desen­vo­lu­pen a mida la solució que vol el cli­ent i a nosal­tres ens ofe­reix un efecte comer­cial mul­ti­pli­ca­dor.”

Àrees de negoci.

M2M Cloud Fac­tory ela­bora pro­gra­mari per con­nec­tar a la xarxa tota mena de màqui­nes i pro­ces­sos i per­me­tre'n el con­trol remot. Fona­men­tal­ment, està ave­sada a tres mer­cats: la indústria, el sec­tor hos­pi­ta­lari i els edi­fi­cis intel·ligents. Com­pe­teix al mer­cat amb l'arma de l'experiència adqui­rida: “El que real­ment ens dife­ren­cia en un mer­cat en crei­xe­ment com aquest és que sabem com aju­dar els cli­ents avui, no el 2020. Nosal­tres ja tenim al currículum una dot­zena de pro­jec­tes, men­tre altres par­len des de la teo­ria.” Efec­ti­va­ment, M2M Cloud Fac­tory ja ha con­nec­tat a inter­net càmeres de tele­visió que seguei­xen de forma automàtica la pilota durant els par­tits; línies de fabri­cació, que són moni­to­rit­za­des remo­ta­ment o impres­so­res indus­tri­als en què es fa paga­ment per ús, entre altres. Com diu Rey, “cada vegada hi ha més coses con­nec­ta­des a inter­net. S'ha començat amb allò més lleu­ger, però el cert és que a molts entorns pro­fes­si­o­nals es reque­reix el con­trol remot. A la indústria, la pene­tració de la 'Inter­net de les Coses és cada vegada més impor­tant, i en tas­ques com la tele­me­tria i el tele­con­trol, estem aju­dant les empre­ses a fer el salt des dels mètodes clàssics”.

Tot i que, para­do­xal­ment, el nom de l'empresa al·ludeix al núvol com medi on dipo­si­tar les solu­ci­ons, el cert és que la tendència actual és que “les empre­ses, que tenen molt clar que el con­trol de dades és clau en el negoci, estan eli­mi­nant les solu­ci­ons al núvol, on, en tot cas, es poden allot­jar ser­veis col·late­rals, no pas el rovell de l'ou de l'empresa, que s'esti­men més tenir-lo a casa seva, al ser­vi­dor”.

Afe­geix que “hi ha la pre­o­cu­pació gene­ral sobre la inse­gu­re­tat en el tràfec de les dades, quan han de pas­sar d'un lloc al núvol. És inqüesti­o­na­ble que com menys con­nec­tada esti­gui l'empresa a l'exte­rior, redu­eix les ame­na­ces”. Jaume Rey con­si­dera que “les empre­ses que tenen més neces­si­tat de con­tro­lar els seus mit­jans de pro­ducció, davant de pos­si­bles inter­ferències de l'exte­rior, vol­dran tre­ba­llar més a casa seva en lloc del núvol”.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

La firma M2M Cloud Factory obrirà oficines a Munic i Boston el 2016

Publicat a