Empreses

Cóndor obrirà un altre ‘outlet' i entrarà a Xile i Colòmbia

Per a la firma de mitjons d'Arenys de Mar, el negoci a l'exterior ja suposa el 25% de la seva facturació

Cóndor, la popu­lar marca de mit­jons, pan­tis i com­ple­ments de roba, per­sis­teix a fer-se gran en els mer­cats inter­na­ci­o­nals, sobre­tot a Àsia. El valor de les expor­ta­ci­ons ja suposa el 25% per a la firma d'Arenys de Mar. Però l'empresa tèxtil no només s'obre pas a l'estran­ger, sinó que segueix en la línia de posar en marxa noves franquícies arreu de l'Estat i fins i tot un out­let propi aquesta pri­ma­vera.

Un dels objec­tius d'enguany és seguir estant pre­sent en nous països. “Ja tenim molt a punt l'entrada a Colòmbia i Xile”, explica Roser Ramos, direc­tora gerent de l'empresa. Al marge de poten­ciar aquests dos mer­cats lla­ti­no­a­me­ri­cans, la firma del Maresme té clar que con­ti­nuarà tre­ba­llant per “seguir crei­xent als EUA”: “És el nos­tre prin­ci­pal mer­cat en l'àmbit inter­na­ci­o­nal quant a fac­tu­ració”, sen­ten­cia la res­pon­sa­ble de Cóndor-Are­tex.

L'empresa cen­tenària està tre­ba­llant per entrar a Abu Dhabi, Qatar i Dubai. De fet, en aquell indret llunyà bàsica­ment es poten­ciarà la línia de moda per a infant, de 0 a 12 anys. Per a Roser Ramos, l'èxit de l'expor­tació depèn de dos punts clau: donar ser­vei per man­te­nir el com­promís amb el cli­ent i tro­bar un bon repre­sen­tant, allà on sigui, que cre­gui en la marca i en el pro­ducte.

El dar­rer exer­cici s'ha impul­sat Corea del Sud, en què el dele­gat al país té una gran botiga a Seül. A Taiwan també hi ha dues grans boti­gues que comer­ci­a­lit­zen la marca Cóndor. I Austràlia és l'altre indret on es va arri­bar l'any pas­sat. La res­pon­sa­ble de Cóndor-Are­tex diu que abans d'arri­bar a un país cal haver fet els deu­res. I posa com a exem­ple pre­ci­sa­ment Austràlia, ja que quan es pre­para la tem­po­rada d'estiu cal pen­sar que allà es tro­ben en una altra estació de l'any.

Però no tot són flors i vio­les. L'any pas­sat es va per­dre el mer­cat rus. La con­tra­par­tida és que la Xina, on hi va arri­bar el 2014, “fun­ci­ona bé”. Tot i així, aquell mer­cat, tal com explica la gerent de Cóndor, és molt com­plex, no només per la nor­ma­tiva i la cul­tura empre­sa­rial autòctona, sinó per “les difi­cul­tats de la pape­rassa”.

En total els pro­duc­tes de l'empresa cata­lana arri­ben a una qua­ran­tena de països, però en rea­li­tat la gran acti­vi­tat es con­cen­tra en uns 25.

Inau­gu­ració d'un ‘out­let'.

El pro­per mes d'abril Cóndor-Are­tex obrirà un nou out­let en règim de franquícia a la població de Pala­folls, també al Maresme. Aquest cen­tre es posa en marxa amb la col·labo­ració d'El Molí d'en Puig­vert, una enti­tat arre­lada a Pala­folls que té com a missió la inserció labo­ral de per­so­nes amb malal­tia men­tal severa.

Amb una fac­tu­ració de 17 mili­ons d'euros, Cóndor-Are­tex té tres boti­gues pròpies, a Bar­ce­lona, València i, des de fa un mes, al barri de Sala­manca de Madrid. Dis­posa d'11 franquícies arreu de l'Estat i també a Por­tu­gal. La intenció per al nou any és posar-ne en marxa entre sis i set més. Un dels cli­ents més relle­vants de la firma d'Arenys és El Corte Inglés, on té 21 espais pro­pis.

La firma de mit­jons, pan­tis i moda infan­til per­tany a l'hòlding Cor­po­ració Empre­sa­rial Valls.

L'objectiu de la firma centenària del Maresme és créixer en el mercat exterior. Això explica l'increment de la facturació de l'empresa l'exercici passat. La part negativa és que les vendes al mercat estatal han caigut.
Facturació
17 M€
Treballadors
230
Any de fundació
1898
estil empresarial català

A favor de la fabricació local

Roser Ramos va ser la primera presidenta del clúster Tèxtil i Moda. Un clúster peculiar, perquè la junta només és per un any. Ella diu que avui dia té més sentit formar part d'aquesta associació que d'una patronal. També explica que la cultura empresarial de Catalunya és molt diferent de la de Madrid. “Allà es destina moltes hores a fer dinars interminables, quan el que cal és anar per feina.” El clúster busca fórmules per millorar la internacionalització, però manté sempre el compromís del sector per la fabricació local.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.