Treure-li tot el suc al cotxe quan no s'usa
Mar Alarcón i Francesc Queralt van posar en marxa SocialCar el 2011, una plataforma web –també disposa d'app– que posa en contacte particulars amb vehicle amb altres que en necessiten un, sigui per hores, dies o mesos. Van començar l'any amb uns 70.000 usuaris i el juny passat ja havien superat els 100.000 a tot l'Estat i disposen d'una oferta d'uns 10.000 vehicles, entre furgonetes, utilitaris, cotxes de luxe, tot terrenys i campers.
Des que va sortir al mercat, SocialCar no ha deixat d'incorporar millores al servei de lloguer entre particulars. Aquest any, amb la companyia AXA, ha sumat l'assegurança a tot risc per als conductors-llogaters que cobreix el període de lloguer dels vehicles i que també disposa d'assistència en carretera les 24 hores i cobertura internacional. El propietari ja no ha de fer cap canvi en la seva pròpia assegurança i, a més, gaudeix d'una pòlissa de responsabilitat civil de fins a 50 milions d'euros i cobertura per robatori i danys al vehicle. “Això ha estat un gran triomf i ha revolucionat el món de les assegurances i de les empreses de lloguer de vehicles”, apunta Alarcón.
Altres funcionalitats que SocialCar ha incorporat aquest any és la possibilitat de triar el lloc on es recull el vehicle –a l'adreça del propietari, a la del llogater, a l'aeroport o bé allà on acordin entre ells– i el servei Aparca i Guanya, “que consisteix que el propietari ens deixa el cotxe quan no pot fer-se càrrec dels lloguers i els hi gestionem nosaltres. En aquest cas, la reserva és instantània i el llogater no ha d'esperar el vistiplau del propietari”, explica Alarcón. Els canvis a la web han fet que la comunicació entre conductors i propietaris sigui ara molt més fluida.
SocialCar disposa de tota la documentació d'uns i altres, de manera que la seguretat en l'operació de lloguer està garantida. Els usuaris de la plataforma també han evolucionat. “Ara tenim un 20% de lloguers que els fan turistes, sobretot d'aquells involucrats en les diferents vessants de l'economia col·laborativa”, diu Alarcón. L'altre 80% són conductors de l'Estat.
SocialCar, que va començar amb la inversió dels cofundadors, va aconseguir en l'última ronda de finançament, l'abril de l'any passat, 800.000 euros de la firma de capital risc Cabiedes & Partners. Tot just ara, Alarcón i Queralt estan negociant una segona ronda de finançament, que esperen tenir tancada abans que acabi l'any.