Baix cost amb tecnologia punta
Autonet & Oil i El Elefante Azul preveu créixer orgànicament fins a arribar a ser present a totes les autonomies de l'Estat
el 2017 amb 20 centres nous i més de 45 contractacions
Facturació
40 M €
Treballadors
56
Any de fundació
2012
Fins al 2011 Marcos Moure es va dedicar al sector immobiliari. A partir de llavors, i com a conseqüència de la crisi, va decidir diversificar el negoci. El primer pas va ser adquirir centres de rentatge de cotxes, negoci que va dotar de “la maquinària més avançada possible i d'un sistema informàtic àgil i fàcil d'utilitzar”. Després hi va afegir sortidors de benzina. Però calia diferenciar-se per fer-se un lloc en el mercat. Com a valor afegit, va oferir la benzina a un preu més baix que els competidors i va dotar les instal·lacions de tecnologia punta. Així va néixer el 2012 Autonet&Oil, empresa a la qual va afegir la cadena de rentatge de vehicles El Elefante Azul, fa un any.
Ripollet va ser la primera ciutat de tot l'Estat que va disposar d'una benzinera de baix cost. “Va ser un èxit sense precedents i molta gent va sentir empatia per nosaltres”, afirma Moure, “perquè van trobar un bon preu i sortidors amb tecnologia d'última generació i bon servei al client”. Explica que van incorporar sortidors amb pantalles tàctils, “com l'iPhone. Ara ja s'ha perdut la por de tocar pantalles, però llavors va ser tota una novetat”.
Expansió.
“Almenys és el nombre de projectes que tenim presentats”, esgrimeix. El cas és que “són processos llargs, de manera que esperem que aquest any en puguem inaugurar almenys cinc dels vint previstos fins al 2017”. La incertesa està fonamentada: “De vegades hem trigat més d'un any a poder obrir una benzinera.” Els indrets no els vol revelar fins que no aconsegueixi els permisos de les administracions corresponents. “Són inversions altes i el factor del temps per obrir nous negocis el determinen els permisos”.
El total d'inversió prevista per a l'expansió és de 3,5 milions d'euros, que en una primera fase assumeix el grup amb capital propi, i la creació d'entre dues i tres ocupacions per a cada nou centre. L'objectiu és augmentar la presència dins d'un mercat que, tot i la liberalització, continua sent força restrictiu. “És un sector molt potent, amb grans corporacions, de manera que intentem fer-ho al millor possible per aconseguir el nostre espai en el mercat”, afirma. I, com assegura, amb el desig “d'intentar arribar a l'excel·lència”.
Sector acíclic.
El grup estudia contínuament oportunitats per al creixement orgànic. La compra del 70% d'El Elefante Azul a la multinacional francesa Hypromat España els va donar dimensió i presència a bona part de l'Estat, i van arribar a les 82 instal·lacions de rentatge, de les quals 14 són pròpies –una desena a Catalunya– i la resta franquiciades. L'adquisició els va permetre augmentar la plantilla i la facturació anual més d'un 20% respecte al 2014, quan van tancar l'any amb unes vendes de 34 milions d'euros. La previsió és tenir presència a cada comunitat autònoma.
“Som una empresa familiar que ha creat un negoci quality low cost. Ho aconseguim adquirint la benzina al millor preu possible, controlant els costos i oferint qualitat. Som més barats perquè hi guanyem menys que la resta.”