Empreses

empresa

Visionlab vol passar del 10 al 17% de volum de negoci a Catalunya

El pla de l'òptica basa el seu creixement en l'àrea metropolitana de Barcelona i obertures a Girona i Tarragona

L'òptica Visionlab ha començat un pla d'expansió a Catalunya amb l'objectiu de millorar-hi la presència i “passar del 10% del volum global de negoci actual de la cadena fins a un 15-17% en un període de temps relativament curt”, explica Carlos Otero, director general de la companyia nascuda fa trenta anys.

Fa poques setmanes s'ha obert un establiment de 270 metres quadrats a Girona, concretament a la plaça Marquès de Camps, una de les zones comercials més importants d'aquella ciutat. Amb aquest establiment, Visionlab, empresa de caràcter familiar, ja disposa de 13 centres a Catalunya. “El nostre pla de creixement implica reforçar Barcelona i les ciutats més rellevants de l'àrea metropolitana barcelonina”, explica Carlos Otero, que hi afegeix que “a Girona i a Tarragona, on obriran properament, seran estratègiques” per impulsar el creixement de la cadena d'òptiques.

La botiga més gran del Principat està situada a la cèntrica rambla de Catalunya, que té 1.500 metres quadrats. El director general destaca les vendes dels establiments a Fabra i Puig, a Barcelona, així com a Sabadell, Badalona, l'Hospitalet de Llobregat i Mataró.

Visionlab va facturar 56 milions d'euros durant l'últim exercici. Enguany la previsió és augmentar el volum de negoci entorn del 7% arreu de l'Estat, explica el director general, que afirma que, “per sort, cada vegada queda més enrere la crisi, fet que va produir una important caiguda de les vendes, que ara es van recuperant”.

Una de les particularitats de l'òptica és que tots els 146 centres repartits per l'Estat espanyol i Portugal són pròpies. I d'aquestes, només el 40% estan en règim de lloguer, però no utilitza el sistema de franquícies. “D'aquesta manera controlem millor els processos”, diu Otero. Fa pocs mesos acaben d'invertir 200.000 euros a millorar la fàbrica que tenen a Madrid.

Pel que fa a les muntures, el 70% són de marca pròpia. La facturació assignada a l'òptica graduada és del 75%, les lents de contacte els aporten el 15% i les típiques ulleres de sol els representen un 10%.

Facturació

56 M€

Treballadors

750

Any de fundació

1985

Visionlab va veure la llum el 1985, quan la família Ferri en va posar en marxa la cadena amb l'obertura d'un establiment a Madrid, València i Barcelona. Actualment la segona generació, formada per quatre fills, porta el pes del negoci, tot i que l'any 1999 van donar entrada als professionals a la direcció.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.