Infraestructures

ferrocarrils

Les vies de Can Feu a Sabadell, cobertes el 2019 per 25 milions

La Generalitat anuncia que aquesta tardor s'iniciaran les obres per fer subterrani el tram de la línia dels Ferrocarrils que divideix dos barris a l'entrada de la ciutat

Es farà realitat una històrica reivindicació veïnal

“Tan­quem una ferida i gua­nyem un espai per a Saba­dell”, deia ahir el con­se­ller de Ter­ri­tori, Josep Rull, després d'anun­ciar que el cobri­ment de les vies que sepa­ren els bar­ris de Can Feu i Gràcia, a l'entrada de la coca­pi­tal valle­sana, serà una rea­li­tat la pri­ma­vera del 2019. Es pre­veu la posada a lici­tació dels tre­balls aquest juny i l'inici de les obres a la tar­dor gràcies a una inversió de prop de 25 mili­ons d'euros que assu­mirà ínte­gra­ment la Gene­ra­li­tat a través del pres­su­post i en paga­ments en tres anys.

Amb el cobri­ment d'un tram de 375 metres, tot el traçat dels fer­ro­car­rils a Saba­dell serà sub­ter­rani i es farà rea­li­tat una rei­vin­di­cació històrica de ciu­tat en què han jugat un paper clau els veïns repre­sen­tats per la Pla­ta­forma Soter­ra­ment Fer­ro­car­rils Ara.

El cobri­ment de les vies que sepa­ren els dos bar­ris va que­dar fora del pro­jecte de per­llon­ga­ment dels fer­ro­car­rils a la ciu­tat, que després de prop de deu anys de tre­balls està en la recta final. El setem­bre pas­sat es van obrir al públic les esta­ci­ons de Can Feu-Gràcia i la de la plaça Major, i es pre­veu que les tres res­tants (Creu Alta, Saba­dell Nord i Saba­dell Parc del Nord) es posin en fun­ci­o­na­ment aquest juliol, segons va anun­ciar ahir Rull. Així que no és estrany que ahir tots els repre­sen­tants polítics –hi havia una nodrida repre­sen­tació del govern català amb la presència del vice­pre­si­dent, Oriol Jun­que­ras, i el con­se­ller Rull, i de l'Ajun­ta­ment amb l'alcalde, els tres tinents d'alcalde i diver­sos regi­dors– i els veïns esti­gues­sin satis­fets amb l'anunci. “Saba­dell té avui un altre motiu per som­riure”, deia l'alcalde, Juli Fernàndez. Hi afe­gia: “És una fita històrica perquè recu­pe­rem un espai i és una opor­tu­ni­tat per rede­fi­nir l'entrada a la ciu­tat”. Fernàndez ho com­pa­rava amb la trans­for­mació que va expe­ri­men­tar la ciu­tat amb l'Eix Macià i des­ta­cava altres com­pro­mi­sos de la Gene­ra­li­tat per cons­truir un CAP, un ins­ti­tut i una escola a Can Llong. El por­ta­veu de la pla­ta­forma, Isi­dre Soler, també es mos­trava satis­fet, però des­ta­cava que és la res­posta a “una justa rei­vin­di­cació” que va començar fa una dècada i que ha donat fruits “pel con­sens polític i social que ha gene­rat a la ciu­tat”.

LA FRASE

És una fita històrica perquè recuperem un espai i una oportunitat per redefinir l'entrada a la ciutat
Juli Fernàndez
alcalde de Sabadell

LA XIFRA

375
metres
és el tram de vies que es cobrirà i que va des del carrer Sobarber fins passat el castell de Can Feu.

Un projecte de ciutat

Isidre Soler recordava ahir com fa deu anys va començar la batalla amb l'administració perquè un tram de prop de 400 metres que dividia els barris de Gràcia i Can Feu s'inclogués en el projecte de l'anomenat metro del Vallès. Com deia el conseller Josep Rull, els veïns han estat “tenaços” i no han defallit en les seves reivindicacions que han portat a l'Ajuntament, al Parlament i a la Generalitat. Van aconseguir que el cobriment de les vies als dos barris es convertís en un tema de ciutat i reunís tots els partits i institucions. Ara tenen sobre la taula un projecte treballat i consensuat que pretén generar les mínimes molèsties als veïns malgrat ser conscients que l'impacte serà important i un pressupost de prop de 25 milions que no prové de plusvàlues urbanístiques, com es va arribar a suggerir en alguns moments de les negociacions i acords, sinó de la Generalitat. L'actuació que es va presentar ahir permetrà crear un passeig de 975 metres. La creació del nou tram suposarà la modificació de les rasants dels carrers de l'entorn i canvis importants com en el cas del passeig de Can Feu. El regidor de Territori, Maties Serracant, destacava la importància de l'obra perquè suposarà la transformació de l'entrada sud a la ciutat, la millora de la connexió amb Sant Quirze, la dignificació d'un espai urbà i la recuperació d'una zona verda al costat del castell.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.