Empreses

Coco Wilson llança al mercat l’aigua de coco verd envasada

La jove empresa s’alia amb els blaugranes Piqué i Puyol i la marca Noel Alimentació per ampliar oferta i mercat

Des que va néixer, aquest setembre farà tres anys, la marca Coco Wilson no ha parat de créixer. I per donar-li un nou impuls, els dos socis fundadors, Fran Gómez i Alfonso López-Rodó, van acordar amb els futbolistes blaugranes Gerard Piqué i Carles Puyol i amb Noel Alimentació crear una nova societat per posar al mercat l’ampolla d’aigua de coco crua i ecològica, en un format de 0,24 litres. Des del maig ja es pot trobar a destacats hotels i restaurants, i a diferents supermercats.

Els primers passos de Coco Wilson van començar a partir dels 10.000 euros que van aconseguir els dos socis a través d’una campanya de crowdfunding. A continuació, 125.000 euros en línies de crèdits van donar l’impuls definitiu perquè la marca comencés a arribar als mercats a finals del 2014.

La idea de portar coco verd cap a Europa va sorgir dels diferents viatges que van fer els dos socis de l’empresa pel sud-est asiàtic. “El coco verd ja era tendència en els mercats del Regne Unit i dels Estats Units, i ja se sap que quan en aquests països comença a ser tendència alguna cosa, al cap d’uns anys arriba aquí”, comenta Gómez.

Una terra única.

Després de resseguir diverses plantacions d’Àsia, van decantar-se per començar l’exportació de cocos verds de la regió tailandesa de Ratchaburi, situada molt a la vora de Bangkok i banyada pels rius Mae Klong i Phachi. “La terra de Ratchaburi té unes condicions úniques per al conreu del coco verd, que fa que sigui molt dolç i molt aromàtic”, comenta Gómez.

El transport des de l’Àsia es fa en contenidors refrigerats de 20 o 40 peus, carregats amb capses de nou unitats de cocos, d’aproximadament 11 quilos cadascuna. “Vam començar a importar la fruita per vendre-la majoritàriament a distribuïdors dels països del nord d’Europa i a poc a poc hem anat ampliant els mercats.” A hores d’ara distribueixen a l’Estat espanyol, Portugal, Mònaco, Itàlia França, Suïssa i Holanda, amb la perspectiva d’anar sumant mercats amb el creixement de la marca. El 2016 van importar un total de 140.000 cocos i per aquest any estimen que la xifra arribarà a les 300.000 unitats. Aquest destacat increment es reflectirà també en la facturació, que esperen que passi dels 350.000 euros de l’any passat als 500.000 euros al tancament del 2017.

El coco verd, i des del maig també l’ampolla d’aigua crua d’aquest fruit, es pot trobar en destacats hotels i restaurants, però també en guinguetes de platja i supermercats ecològics –com Casa Ametller– i cadenes de distribució com ara Condis, Alcampo o Makro. Els productes també es poden adquirir a través de la web de la marca, www.cocowilson.com i des de les d’alguns dels seus distribuïdors, en capses de nou unitats.

El perfil de consumidor de Coco Wilson és ampli, però la seva aigua és especialment apreciada entre els qui tenen especial cura per la seva salut o segueixen dietes baixes en greixos i, sobretot, entre els esportistes. La unitat de coco verd es pot adquirir en supermercats a un preu d’entre 3 euros i 3,80 euros.

Coco verd

Una beguda saludable i reconstituent

Què fa de l’aigua de coco verd una beguda tan especial? “És bona per a tot tipus de dietes perquè no conté ni greixos ni gluten.” Però, a més, comenta Fran Gómez, “és ideal per a esportistes perquè conté cinc minerals essencials, entre ells el potassi, i electròlits, molts més dels que porta qualsevol beguda energètica que ara podem trobar en el mercat”. Coco Wilson és aigua de coco sense processar, que arriba dins del propi fruit.

Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a