Toni Pons inicia una expansió de botigues i de les instal·lacions
L’empresa d’espardenyes de Girona duplica la capacitat d’emmagatzematge i obre sis nous establiments
L’empresa catalana Toni Pons, especialitzada en el disseny, fabricació i comercialització d’espardenyes es troba en un pla d’expansió de la seva activitat que passa per l’obertura de diverses botigues als mercats internacionals i també dintre l’estat i per l’ampliació de les instal·lacions dels serveis centrals ubicats a Girona. “Acabem d’obrir quatre botigues a Mèxic i en pocs dies n’inaugurarem dues més, una a Madrid i una a Màlaga”, explica Jordi Pons, gerent i tercera generació familiar de l’empresa Toni Pons, que va néixer el 1946 a les comarques gironines.
Mèxic DF, Monterrey i Cancun són les ciutats on es localitzen aquests nous establiments i aviat també pujarà la persiana un altre a Playa del Carmen, prop de Cancun. Toni Pons segueix amb la seva expansió a Llatinoamèrica, on fins ara hi tenia presència a través dels seus clients multimarca. La companyia catalana de calçat, especialitzada en fabricació d’espardenyes, consolida la seva presència a la zona amb l’obertura de botigues pròpies en diverses ubicacions clau del mercat mexicà.
Fins ara Toni Pons operava amb tres botigues a Barcelona, dues a Madrid i una a Sitges. Jordi Pons explica que la seva inquietud és poder dominar el punt final de venda. Per això cada cop més els interessa disposar de botigues pròpies tot i que també en tenen algunes en franquícia, com les de Mèxic, “perquè si la seva ubicació és molt llunyana, aquesta fórmula és millor”.
Per al 2018 hi ha diversos projectes damunt la taula, uns més avançats que altres, diu el responsable de la firma que en un 90% de la seva activitat correspon a la producció d’espardenyes i la resta de calçat són els models de temporada de tardor i hivern. Malàisia o les ciutats de Roma i París podrien ser els futurs establiments de la pime catalana, que dona feina a 55 treballadors, trenta dels quals estarien ubicats a les botigues i 25 a la seu central. Les exportacions suposen entorn del 85% de la facturació. “Amb l’obertura de botigues a l’Estat potser baixarà una mica”, diu el gerent.
Nova planta.
L’empresa catalana va facturar 12,5 milions d’euros el darrer exercici. Enguany la previsió és assolir entre 14 i 15 milions d’euros i superar els 700.000 parells de sabates anuals.
A les col·leccions Origen. Essencial i Premium s’afegiran els pròxims mesos dues línies noves, l’adreçada als nens i la dirigida al món de les núvies.A més, ara es tornarà a impulsar la línia bosses de mà “perquè és un bon complement al de l’espardenya”, afirma el gerent de l’empresa catalana.
La firma gironina vol impulsar una altra novetat durant el 2018. Està treballant per donar una major visibilitat al canal de compra on line.
Toni Pons, que avui ja té més de setanta anys, té l’origen el 1946 a Osor (la Selva). Es va constituir com a societat el 1968. que va ser quan va decidir fer un salt i va prendre la decisió de fer el trasllat a la ciutat de Girona. De mica en mica va fer-se gran fins que van creure que havien d’obrir nous mercats. França va ser el primer país on es van destinar les espardenyes catalanes. Això va ser el 1991. Després de l’èxit, l’empresa va arribar a la conclusió que el mercat és el món i el 2008 van abocar-se a les exportacions a diversos països.
TONI PONS
Mèxic, l’objectiu ja acomplert
L’empresa Toni Pons nascuda a Osor (la Selva) fa 72 anys no té fronteres. Els darrers mesos del 2017 i els primers d’enguany han obert quatre establiments en diverses ciutats de Mèxic. La firma, molt influenciada pel caràcter mediterrani del seu disseny, ha trobat “molt bona acollida” en aquest país centreamericà.