Empreses

Selenta vol comprar cinc hotels en cinc anys

La cadena remodelarà la cartera actual perquè sigui de gran luxe

Cinc hotels en cinc anys. Aquest és el mandat del pla estratègic 2018-2023 de Selenta Group, la cadena catalana propietària del remodelat Hotel Sofia de la Diagonal de Barcelona (abans Princesa Sofia). El comptador ha començat a córrer i la direcció del grup ja ha començat a estudiar tres ofertes per a aquest any: a les Balears, Madrid i Portugal, en la que seria la primera incursió a l’exterior. “La internacionalització era la nostra assignatura pendent i ara ens trobem en condicions de poder afrontar-la”, assegura Ramon Borrell, conseller delegat de Selenta Group, fundat el 1976 per la família Mestre. De fet, l’objectiu per al 2019 és entrar amb un primer hotel als Estats Units. Busquen oportunitats en ciutats amb demanda però on els preus immobiliaris encara no siguin gaire elevats, per això descarten Nova York, i Londres i París a Europa. També descarten continuar creixent a Barcelona. A la capital catalana, Selenta té la propietat i gestió dels hotels Sofia, Gran Hotel Torre Catalunya i Expo Hotel. En total 1.160 habitacions que fan de la cadena la segona més gran de Barcelona per oferta de llits. “Pensem que ja estem prou exposats a Barcelona”, subratlla Borrell.

Cap llit més, però sí que els que ja tenen sigui millors. A la remodelació de l’Hotel Sofia, l’ha seguit la del Gran Hotel Torre Catalunya, que s’ha iniciat un cop el Mobile World Congress va tancar portes. La previsió és que a finals d’any es puguin tornar a obrir les portes parcialment.

La millora dels establiments té per objectiu fer més homogènia una cartera ara per ara molt diversa quant a tipologia i categories dels hotels. “L’estratègia del grup és passar tots els actius a premium.”

A més d’hotels urbans (tres a Barcelona i un a València), Selenta Group té complexos de vacances a la costa: Hotel Don Carlos i The Oasis, a Marbella, i Mare Nostrum Resort i Hotel Sir Anthony, a Tenerife. La tradició de la cadena és patrimonialista: és propietària dels establiments que gestiona i ho vol continuar sent, comprant els hotels sempre que sigui possible, tot i que no descarta cap altra fórmula de creixement. El conseller delegat de Selenta Group, Ramon Borrell, explica que les estratègies de creixement es finançaran amb fons propis: “Som una companyia petita però molt eficient: alguns de nosaltres som enginyers industrials i hem aplicat tècniques d’enginyeria en la gestió dels processos de la indústria hotelera i el resultat són uns bons marges.” Convençuts que han trobat la clau de l’excel·lència en la gestió dels hotels, ara volen aplicar-la a nous establiments.

Nova estructura.

Batejada primer com a Expo Hotels & Resorts i des del 2017 com a Selenta Group, la companyia catalana ha abordat una reorganització de les línies de negoci. A més de la d’hotels i resorts, també en té una de dedicada a la gestió dels restaurants dels establiments propis; una altra que se centra en els vincles comercials amb socis internacionals com és el cas de Nikki Beach, Hard Rock Café o, més recentment, Nobu Hospitality, la firma de l’actor Robert de Niro, el xef Nobu Matsuhisa i el productor de cinema Meir Teper, amb la qual Selenta remodelarà el Torre Catalunya, que reobrirà com a Nobu Hotel Barcelona. També té una línia de negoci que ofereix a tercers la creació i gestió d’espais de wellness i aparcaments.

SELENTA GROUP

Facturació
155 M€
Treballadors
1.503
Any de fundació
1976
L’origen de Selenta és l’obertura el 1976 de l’Expo Hotel Barcelona. Avui dia el grup factura 155 milions d’euros i preveu tancar el 2018 amb 180 milions, 25 dels quals gràcies al Sofia.
La inversió

60 milions d’euros per al nou Sofia

Després de gairebé dos anys de treballs, l’antic Hotel Princesa Sofía, ara Hotel Sofia, reivindica el paper destacat que sempre ha tingut en l’escena hotelera de Barcelona. Va ser fundat el 1975 com un cinc estrelles quan només n’hi havia un altre: el Ritz. El 2003 va ser adquirit per Antoni Mestre, fundador del que ara és Selenta Grup. L’arribada de la crisi va ajornar la remodelació que havia començat el juny del 2016 a la façana, i des de l’octubre del 2016 fins a l’agost del 2017 a tot l’edifici (fet que va obligar a tancar l’establiment). S’han invertit 60 milions d’euros per posar l’hotel a l’altura d’un “client internacional d’alt poder adquisitiu”, segons diu Jordi Mestre, president executiu.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a