Gran angular

Transformar el lideratge

Cada generació està cridada a transformar, tan pregonament com pugui, l’estil de direcció dels negocis. La generació dita millennial o mil·lennista, és a dir, les persones nascudes a partir de les darreries dels setanta i els inicis dels vuitanta, mostren interès per assumir càrrecs de responsabilitat, amb voluntat de revolucionar els esquemes per dirigir negocis, segons es pot extreure de l’estudi Redefinint els comitès de direcció: empreses a l’estil Millennial, realitzat per American Express sobre un univers de 2.400 directius de les Generacions X, els nascuts als seixanta i que ara manen, i els mil·lennistes, cridats a ser els líders de demà. A partir de diverses respostes de l’estudi, es pot extreure que per reorganitzar la manera en què es comanda una empresa, aquesta generació serà més procliu a estructures de direcció més horitzontals i col·laboratives, amb menys barreres per tenir vincles amb nous socis. A més de plantejar que el repte més important és oferir un sou just a l’empleat (43%), un 72% considera que caldrà donar ple suport als treballadors si han de conciliar família i treball, en un tant per cent similar als enquestats de la Generació X. També és important la consciència que cal donar valor al treballador, retenir el talent, com expressen el 40% dels enquestats.

Vessant social.

El futur líder mil·lennista té clar que l’empresa que dirigeix ha de deixar empremta en la societat en què opera. Així, un 74% pensa que les empreses, en l’esdevenidor, hauran de tenir una missió social, a banda de procurar generar beneficis. Ho podran assolir? Molt sovint, l’assoliment del rèdit econòmic xoca amb el rèdit social. En tot cas, els mil·lennistes, que s’han criat en l’era de la marca, consideren que si una empresa es vol enlairar per damunt de les seves comparables, ha de marcar la diferència, com expressen un 62% dels millennials, apreciablement més propensos a llançar-se a iniciatives de responsabilitat social corporativa (RSC), un 61%, que els membres de la Generació X (54%).

Així mateix, entre els que van néixer a finals dels setanta hi ha un respecte màxim per l’accionista, i fins a un 58% creu que els accionistes són fonamentals per a l’èxit futur d’una empresa (58%), contra el 51% de la Generació X. Els mil·lennistes també se’ns mostren convenientment austers -un 74% creu que cal ajustar la despesa per reeixir en els negocis- i la transparència financera (74%), allò que tant ha escassejat en el passat immediat.

El paper del director general, vist com a líder fort, amb un poder incontestable, sembla que està cridat a canviar: un 39% dels mil·lennistes enquestats creuen que en un termini de deu anys la seva funció deixarà de ser rellevant.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a