Empreses

La disruptiva formació en comunicació

Blauter ensenya com utilitzar veu, cos i emocions per fer arribar el missatge

Blauter combina gestos, olors, sons i colors per millorar la comunicació

Un actor de Gavà, un especialista en mitjans audiovisuals i màrqueting de Pals, un músic expert en comunicació i xarxes socials de Lugo i un gestor de Tivissa. Sembla el començament d’un acudit. Tot al contrari. De la unió d’especialitats tan llunyanes i pròximes a la vegada sorgeix Blauter, una aposta per una formació totalment disruptiva, dirigida al control de la veu, el cos i les emocions, indispensables per fer arribar el missatge a l’interlocutor, per fer una bona comunicació.

“Fem formació a mida per a empreses, universitats, escoles i administracions públiques”, explica Quim Casas, l’actor i director de Blauter que amb Sergi Font, l’especialista en mitjans audiovisuals i màrqueting i responsable de projectes a l’empresa, van iniciar el projecte després de coincidir en uns estudis de postgrau el 2005.

“Vam començar com a productora, fent un programa a Ràdio Estel, i allà és on vam detectar la importància del control de la veu per als periodistes. Llavors va sorgir la idea de fer un curs, l’embrió de Blauter”, comenta Sergi. A continuació van dinamitzar presentacions, van crear obres de teatre, diversos audiovisuals i documentals, vídeos corporatius i espots publicitaris. I es van endinsar de ple en el món de la formació.

“De fet, ho seguim fent tot, però ens hem especialitzat en la formació”, apunta Quim Borràs, gerent de Blauter, que es va incorporar a l’empresa “quan el volum de feina va començar a ser prou important”. El darrer a formar part de l’empresa va ser Cristian Díaz, músic i responsable de comunicació i xarxes socials. S’hi va incorporar ara fa tres anys, “per posar ordre a la comunicació externa”.

Teatre i naturopatia.

Blauter basa la seva oferta formativa en tècniques teatrals i periodístiques, complementades amb eines de màrqueting, sessions de ioga i tocs de naturopatia i hàbits saludables. “Els olis essencials estimulen la creativitat i aporten calma. En el fons, les olors, els colors, els sons..., juntament amb els gestos i la veu, formen un tot que ajuda a millorar la nostra comunicació”, explica Quim Casas.

No tenen un format ni un temps predefinit per a la formació que imparteixen. “Els nostres cursos són personalitzats, a mida”, diu en Sergi. “Abans de començar, ens entrevistem amb els qui faran el curs, perquè és clau incidir en allò que els serà útil.”

La formació a mida i allunyada de l’estàndard, els ha portat a realitzar cursos per a diverses empreses –Schneider Electric, Gaes, Unilever–, ajuntaments –Castelldefels, Viladecans, Gavà, Girona o la Vall d’en Bas–, escoles –Centre Escolar Empordà– i universitats –Abat Oliba i UPC–. I n’hi ha hagut alguns de ben peculiars, com el que van organitzar per a 600 alumnes del Baix Llobregat per motivar-los a orientar el seu futur:“Vam teatralitzar la formació, treballant el cos i les emocions per destacar la importància d’aquests elements a l’hora de comunicar”, explica Quim Casas.

Tots els membres de Blauter combinen la seva tasca empresarial amb la de les pròpies professions com a professors a la Universitat Abat Oliba o a la de Girona (Quim Casas i Sergi Font, respectivament), actor i doblador (Quim Casas), compositor (Cristian Díaz) o gestor en empreses privades (Quim Borràs). A més d’uns quants cursos en marxa, ara tenen entre mans un magazine radiofònic per a l’estiu i l’estrena d’una obra de teatre amb el grup Qdq i una altra amb l’aula de teatre de la Universitat Abat Oliba, que Blauter organitza i gestiona des del 2006.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a