Empreses

Bóboli aposta per fer créixer el producte internacionalment

‘On Line’. La firma de roba infantil comença a operar aquest mateix maig a través del gegant xinès Alibaba. Expansió. La pròxima temporada completarà el mercat alemany i obrirà a Califòrnia i Romania

La història de Catalunya està plena de telers i d’emprenedors del tèxtil. Francisco Algás en va ser un. Va fundar Star Textil el 1981, a Mataró, una empresa especialitzada a fabricar per a altres marques, però uns anys després, el 1984, la seva dona, Teresa Ochoa, va decidir sumar una nova línia al negoci, posant la llavor del que avui en dia és Bóboli. Després de visitar diverses fires, la Teresa va decidir produir roba de punt per a nens.

L’empresa va anar incrementant la fabricació pròpia alhora que reduïa la que feia per a altres marques fins al punt que, el 2014, Bóboli ja controlava disseny, fabricació i distribució del producte propi: moda infantil de 0 a 16 anys, caracteritzada per l’esclat de color de les seves peces, la qualitat de la roba i un disseny que la diferencia clarament d’altres firmes de moda infantil.

El creixement de la firma va deixar petita la nau de Mataró, de 8.000 metres quadrats. El 2013, Bóboli es va instal·lar a Llinars Park, el nou polígon industrial d’aquesta població del Vallès, a tocar de l’autopista AP-7, en una nau de 10.000 metres quadrats que va suposar una inversió de 3,5 milions d’euros. “La nau de Mataró, on va néixer la firma, continua operativa”, apunta Mónica Algás, directora general de Bóboli, que comparteix la gestió del negoci amb la seva germana Arantxa. La tercera filla del fundador, Cristina, arquitecta i actual directora d’operacions, es va incorporar a la firma fa pocs anys i va ser l’encarregada de dissenyar l’interior de la nova nau.

Bóboli crea dues col·leccions anuals, amb unes 700 peces cadascuna. La firma ha anat creixent, sobretot internacionalment. Actualment té 60 botigues a Catalunya i l’Estat i està present a 60 països a través de franquiciats, grans magatzems i negocis multimarca, tant en carrers cèntrics com en centes comercials. Als més de 1.700 punts de venda, se’ls ha de sumar el canal on line.

Qualitat no negociable.

La producció la realitzen a diversos països d’Àsia, “sota una gran supervisió per part nostra pel que fa a la qualitat”, afirma Algás, que explica que “primer fem un control exhaustiu en origen i després aquí examinem el 10% de la producció”.

Tenint en compte que un 43% de la facturació de l’any passat es va generar al mercat internacional, aquest és un dels objectius de l’estratègia de creixement del negoci. “Posem especial èmfasi a Mèxic, on fa dos anys vam obrir una filial, i també a Itàlia, Alemanya i Polònia, pel que fa a Europa”, explica Algás, que anuncia que aquest maig començaran a operar a través de la plataforma xinesa Alibaba, “creuant els dits, perquè és complicat fidelitzar el client xinès”, i es preparen per completar la pròxima temporada el mercat d’Alemanya i entrar a Romania i Califòrnia.

BÓBOLI

Facturació
44,3 M€
Treballadors
250
Any de fundació
1981
Star Textil, que exporta un 43% de la producció, preveu tancar l’any fiscal –al setembre– amb un increment del 12% de la facturació respecte del 2017.
Premi Bóboli suma

Petites grans accions

El premi Bóboli Suma, que celebrarà enguany la tercera edició, vol ser un reconeixement a les entitats que treballen perquè els nens tinguin els recursos necessaris per desenvolupar-se com a persones. Enguany es redueixen de quatre a tres els premiats, “per poder treballar amb ells de manera més continuada”, explica Mónica Algás. El guardó 2018, dotat amb 24.000 euros, s’entregarà el 20 de novembre, Dia Internacional del Nen, i destacarà la feina de les entitats que treballen en la inclusió dels menors discapacitats.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a