Empreses

L’aposta de Canopack pel producte propi dispararà les vendes més d’un 30%

L’empresa de disseny i implantació de línies d’envàs creix amb una segona nau per reforçar la producció

L’aposta pel producte propi i la internacionalització impulsaran les vendes de Canopack per sobre del 30% aquest 2018, i la previsió és superar els 6 milions d’euros, venint d’una facturació de 4,4 milions el 2017. Per afrontar aquest creixement, l’empresa de disseny i implantació de línies d’envasament disposarà de 2.000 metres quadrats de superfície productiva addicionals als 1.500 que ja té. La nova nau, si bé està ubicada al municipi de Sant Pere de Ribes, és a escassos tres minuts de la planta central, que està en el terme de Vilanova i la Geltrú. La tercera part del nou espai es destinarà a augmentar la producció -noves màquines de mecanització per fer peces- i la resta, a les proves i la posada a punt de les línies abans de lliurar-les al client. Canopack ha aconseguit un ajut del ministeri d’Indústria per a aquesta operació.

A més a més, l’empresa vilanovina ha tancat un acord d’exclusivitat amb el taller mecànic Antonio Rubio, amb 25 treballadors, que els donarà suport. Un altre acord de col·laboració, aquest amb la UPC, ha facilitat que enginyers del màster de sistemes automàtics i electrònica industrial estiguin ajudant a definir els procediments de treball, l’estandardització del programari i tot allò relatiu al compliment normatiu de les màquines pròpies.

Aquest salt té lloc després que el 2016 la direcció acordés apostar pel producte propi com a forma de reforçar la marca i millorar els marges. Cal pensar que Canopack va arrencar el 2002 com una firma de representació de fabricants de màquines estrangeres, fins que la crisi econòmica va castigar la intermediació. Va ser aleshores quan es van decidir per la creació de producte. Carlos Cano, fundador i màxim executiu de la firma, pensa que caldrà esperar fins mitjans del 2019 per tenir-lo consolidat. També diu que ara poden aspirar a reforçar altres vies d’ingressos com ara els contractes de manteniment.

Aquest any també ha de donar resultats l’esforç dels darrers anys en internacionalització. S’ha enfocat en el Magrib i ja hi ha projectes d’envergadura a Algèria.

CANOPACK

Facturació
4,4 M€
Treballadors
25
Any de fundació
2002
Canopack s’ha anat especialitzant en línies de producció per a envàs de productes líquids.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.

Publicat a