Gran angular

Segell català a la cuina lionesa

La Cité Internacional de la Gastronomia de Lió, que obrirà portes el proper mes d’octubre, té segell barceloní. L’empresa MagmaCultura, amb seu central a Barcelona, ha ideat un equipament innovador que tindrà com a fil conductor la salut i la nutrició amb l’objectiu de divulgar els bons hàbits alimentaris i els valors del plaer i la convivència. Aquesta iniciativa, que es farà a l’Hotel Dieu -ubicat al cor d’una zona inscrita al Patrimoni Mundial de la Humanitat per la Unesco- mostrarà l’oferta gastronòmica de la regió de Lió a través d’exposicions, tastos i espais divulgatius. La previsió és que el centre, que tindrà més de 4.000 m², rebi unes 300.000 visites cada any.

“El centre activarà el turisme perquè tindrà una oferta estable de degustacions de la cuina típica de la zona”, diu Imma Fontdevila, directora de projectes de MagmaCultura, que afegeix: “Amb els 2 milions d’euros invertits no només va dirigit al turista, sinó també als habitants de Lió.”

La Cité Internacional de la Gastronomia de Lió s’ha concebut com un centre obert i acollidor que fusionarà gastronomia, cultura i innovació. El cert és que esdevindrà, segons l’empresa catalana, un nou atractiu turístic per a la ciutat, que té un dels majors reconeixements mundials en relació amb la seva trajectòria culinària.

L’espai proposa una nova concepció de centre cultural, on la gastronomia serà el leitmotive des del qual es farà una aproximació multidisciplinària i accessible a tothom: ciutadania, experts i professionals. Tot i així, aquest nou centre no preveu competir amb els restaurants de la ciutat francesa. “Els convidarem”, diu Imma Fontdevila, que afegeix: “Volem fer una ciutat de la gastronomia.” L’exemple és que s’invitaran empreses i start-ups que treballen aspectes relacionats amb la gastronomia perquè “facin les seves aportacions”.

MagmaCultura assumirà la gestió de la Cité Internacional de la Gastronomia de Lió durant els proper vuit anys, a partir del dia de la inauguració del nou centre a la tardor. A la primera instància es van presentar onze empreses al concurs. Finalment, el jurat es va haver de decidir sobre tres candidatures fins que va guanyar la firma catalana.

MagmaCultura, amb seus a Barcelona, Madrid, Santander, Gijón i París, té una trajectòria de vint-i-cinc anys en la gestió, els projectes i els serveis per a equipaments culturals, entre els quals destaquen els Museus Picasso, a Barcelona i París; el castell de Fontainebleau; el Museu del Prado, a Madrid; el Museu Nacional d’Art de Catalunya, a Barcelona; el Centre Botín, a Santander, i els centres culturals de la Fundació La Caixa a l’Estat espanyol i a Portugal. La companyia catalana disposa de 1.200 professionals.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.