Infraestructures

Una via verda de 33,5 km resseguint el riu Fluvià

El Consorci i el Consell Comarcal de la Garrotxa acaben la planificació bàsica del traçat

L’adjudicació de l’obra, de 3 milions d’euros, l’ha de fer l’Estat

El vial per a via­nants i ciclis­tes que unirà Serinyà i la Vall de Bia­nya, pas­sant per la vora del Fluvià, ja té un traçat bàsic defi­nit (de 33,5 km) i un pres­su­post (3 mili­ons d’euros). Els tre­balls de pla­ni­fi­cació els han ela­bo­rat el Con­sorci de Vies Ver­des de Girona i el Con­sell de la Gar­rotxa. Queda pen­dent la redacció del pro­jecte exe­cu­tiu, i segui­da­ment haurà de ser el Minis­teri d’Agri­cul­tura, Pesca i Ali­men­tació, a través del pro­grama Cami­nos Natu­ra­les, qui es cuidi de l’adju­di­cació dels tre­balls, ja que és l’Estat qui els paga.

La futura via verda va ser pre­sen­tada ahir a Olot pel pre­si­dent en fun­ci­ons del Con­sell, Joan Espona; el fins ara pre­si­dent de Vies Ver­des de Girona, Albert Gómez, i el gerent d’aquest orga­nisme, Àngel Pla­nas. La major part del traçat apro­fi­tarà camins ja exis­tents i només 7,5 km s’hau­ran de fer nous. Degut al fet que trans­cor­rerà per uns espais d’oro­gra­fia com­plexa, el pro­jecte haurà de fer front a una sèrie de rep­tes, els prin­ci­pals dels quals –van indi­car– són sal­var el pas per Cas­tell­fo­llit de la Roca i Sant Jaume de Lli­erca. Per al pri­mer, s’ha deci­dit que la via verda passi pel marge esquerre del Fluvià, sota de la mun­ta­nya de Cana­dell. Quant al segon, caldrà cons­truir un pas­sallís a les pro­xi­mi­tats de l’aigua­bar­reig dels rius Fluvià i Lli­erca.

En l’acte d’ahir es va recal­car la bellesa del recor­re­gut, i també es va posar el focus en l’impacte sobre el ter­ri­tori que tindrà. Per l’experiència en les vies ver­des ja exis­tents, es cal­cula que per cada km l’impacte anual és de 20.000 euros. Per tant, en aquest cas seria d’uns 670.000 euros.

LA XIFRA

8
seran els municipis
garrotxins per on passarà la futura via verda del Fluvià.

Una futura ruta circular

Com que la via verda del Fluvià enllaçarà, d’una banda, amb la Ruta del Carrilet Girona - Olot, ja existent i, de l’altra, amb la projectada al Pla de l’Estany (i que s’unirà a la xarxa de Girona), quan estiguin enllestides es disposarà d’una ruta circular. Albert Gómez va indicar que, sumant-hi els trams que s’obriran aviat (com la de Bianya fins al Ripollès), a mitjà termini les vies verdes passaran de tenir 150 km a tenir-ne uns 300.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.