Gran angular

En xarxa per canviar el món

és el nombre d’assistents que va congregar Techbloom en la seva primera trobada, un debat sobre dones i tecnologia

Tenim un projecte que revolucionarà l’ecosistema de les start-up a Barcelona. Així de contundent presenta Arnau Martí una de les iniciatives que té entre mans amb les també emprenedores Cristina Crucianu i Cristina Rojas. Les aspiracions no acaben aquí, ja que tots tres creuen que ha arribat el moment de considerar com es pot fer servir el desenvolupament tecnològic per abordar els desafiaments més rellevants a què s’enfronta el nostre món. “És necessari que ens unim i coordinem els esforços de la societat en temes com la sostenibilitat i la desigualtat social”, explica Arnau Martí.

Aquestes ambicions s’han concretat amb la creació de Techbloom (www.techbloom.org), una comunitat, d’emprenedors o futurs emprenedors en què “es puguin aportar idees, fer créixer iniciatives, idear nous productes i connectar-se entre si i, a més, poder establir relacions que els permetin emprendre conjuntament”, explica Arnau Martí.

Soledat.

Aquesta comunitat aspira a dilapidar qüestions tan particulars en l’ecosistema de les start-up com la sensació de soledat que, molt sovint, pateix l’emprenedor en termes molt diversos, com ara l’accés al finançament o la paperassa. “El fet d’estar connectats amb gent que té les mateixes necessitats és un factor diferenciador, perquè la gent pugui créixer amb més facilitat i aprendre de les iniciatives dels altres”, explica un dels fundadors de Techbloom.

Així que tot i que són una comunitat virtual, fan una trobada mensual que es converteix en un esdeveniment divulgatiu, sempre enfocat al fet que la tecnologia pot tenir un impacte en un futur millor per a tothom. En aquestes trobades es tracten temes com la sostenibilitat, el blockchain, la intel·ligència artificial i, a més, es produeix un espai de networking i espais d’aprenentatge.

Fa temps ells van viure en primera persona la soledat i els inconvenients de ser emprenedors, però també tots tres comparteixen la idea que emprendre té associat un enfocament de canvi social. “Potser no s’està veient tant en les grans empreses, però en l’ecosistema de les start-up sí que ens estem adonant que hi ha més voluntat per orientar-se molt més enllà del client i fer-ho cap al que es coneix com world centricity, un enfocament global en què el teu producte o objectiu ha de ser transformar el nostre entorn”, explica Martí.

Així que, en certa mesura, com a condició per entrar en aquest “club”, els productes i objectius que es desenvolupin entre els emprenedors han d’anar dirigits a fer un canviar el món. Arnau Martí etziba: “És una particularitat que no havíem trobat en cap hub de Barcelona i hem volgut fer d’aquest aspecte el nostre tret diferencial.”



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.