Editorial

editorial

El comerç, un sector en plena transformació

El venedor haurà de millorar les seves habilitats socials i tecnològiques, fer d’actor i ser psicòleg. A canvi augmentarà la remuneració

L’acti­vi­tat econòmica va evo­lu­ci­o­nant fins al punt que, amb les noves tec­no­lo­gies i sobre­tot amb la con­so­li­dació d’inter­net, molts sec­tors can­vien de dalt a baix. I el del comerç, ara que arriba Nadal i les fes­tes de Reis, també can­via, es trans­forma, per adap­tar-se a les neces­si­tats del con­su­mi­dor exi­gent si no vol tan­car la per­si­ana.

Com que el con­su­mi­dor és sobirà, només aquells esta­bli­ments que s’adap­tin se’n sor­ti­ran. Hi ha tres ele­ments que carac­te­rit­zen el moment que viu el comerç: el preu, la qua­li­tat i el ser­vei. Aquests aspec­tes sem­pre han estat pre­sents però amb la irrupció, cada cop més forta, de la com­pra en línia el fac­tor preu adqui­reix un pes més nota­ble. Alguns diran que com­prar a través d’inter­net pot ser més econòmic perquè paguen menys impos­tos o perquè es poden estal­viar depen­dents i espais físics, però sigui com sigui el preu deter­mina sovint pren­dre una decisió que pot fer pas­sar de llarg de la botiga tra­di­ci­o­nal. Això fa que el sec­tor es posi al dia i miri de con­tra­res­tar els adver­sa­ris que només venen en xarxa. De totes mane­res, el preu no és el més deter­mi­nant. Hi ha estu­dis que asse­gu­ren que més d’un 80% de con­su­mi­dors esta­ria d’acord a pagar un 5% més si dar­rere del pro­ducte com­prat hi ha una empresa res­pon­sa­ble.

El boti­guer uti­litza cada cop més la digi­ta­lit­zació per conèixer millor el con­su­mi­dor i tro­bar nous mer­cats. Així, segur que fide­lit­zarà més cli­ents, que són, en essència, la base per poder incre­men­tar fac­tu­ració. Per tant, tot i el con­text de trans­for­mació, el sec­tor està con­vençut que la botiga física està asse­gu­rada.

El que sí que can­viarà és el paper del vene­dor perquè haurà de tenir més habi­li­tats soci­als i tec­nològiques i també haurà de ser més actor, psicòleg i ambai­xa­dor de la marca. A canvi, s’espera que la seva remu­ne­ració esde­vin­gui supe­rior.

Es va cap a un comerç dife­rent, amb una botiga física can­vi­ada. Serà un espai de relació entre el vene­dor i el con­su­mi­dor i la seva família, serà un con­te­ni­dor de pro­duc­tes, ser­veis i sobre­tot experiències. Només si el comerç sap el que vol fer i ho fa bé podrà com­pe­tir amb inter­net i les grans cam­pa­nyes fora­nes, com ara el Black Fri­day i el Cyber Mon­day.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.