Societat

Entra en servei l’estació de Zona Franca de l’L10 Sud de metro

La nova parada és la vuitena de la línia que entra en funcionament i ha comportat una inversió total d’uns 40 MEUR

La instal·lació dona servei de metro a una zona econòmicament estratègica que fins ara no en tenia i registrarà unes 3.600 persones usuàries al dia

El Govern de la Gene­ra­li­tat ha posat en ser­vei una nova estació de metro, l’estació de l’L10 Sud de Zona Franca, a Bar­ce­lona. La nova infra­es­truc­tura, que es va inau­gu­rar dis­sabte pas­sat, ha com­por­tat una inversió total de 40 mili­ons d’euros i ser­virà per ampliar la cober­tura en trans­port públic d’un impor­tant sec­tor d’acti­vi­tat econòmica com és la Zona Franca.

La de la Zona Franca és la vui­tena parada de l’L10 Sud, després que el novem­bre pas­sat va entrar en fun­ci­o­na­ment la de Ciu­tat de la Justícia, i la número 159 de la xarxa de metro. Es pre­veu que regis­tri uns 3.600 viat­gers al dia, que se suma­ran als 18.000 que té l’L10 Sud actu­al­ment. La posada en ser­vei de la nova estació per­metrà estal­viar l’emissió de 265 tones de CO2 l’any. D’altra banda, pròxima­ment s’hi ins­tal·laran pla­ques solars. És una actu­ació, per tant, que per­met poten­ciar el trans­port públic i con­tri­bu­eix a un sis­tema de mobi­li­tat més sos­te­ni­ble i efi­ci­ent, en un con­text d’emergència climàtica.

L’obra de l’L10 Sud compta amb el suport dels Fons euro­peus de desen­vo­lu­pa­ment regi­o­nal.

Pri­mera estació en via­ducte

Aquesta estació és la pri­mera d’un con­junt de qua­tre esta­ci­ons en què el traçat de l’L10 Sud dis­corre en superfície i s’eleva en via­ducte al llarg del car­rer de la Lle­tra A de la Zona Franca en una recta de pràcti­ca­ment tres quilòmetres. En trac­tar-se d’una estació ele­vada, té una con­fi­gu­ració com­ple­ta­ment dife­rent a les esta­ci­ons de la resta de la línia, que són soter­ra­des. De fet, serà la pri­mera estació en via­ducte de la xarxa de metro.

En con­cret, l’estació consta de 3 nivells dife­ren­ci­ats: la planta baixa cor­res­pon al vestíbul, la planta pri­mera es des­tina a l’andana, que està tan­cada late­ral­ment, i a la planta altell s’hi ubi­quen les sales tècni­ques. La ins­tal·lació dis­posa de dos acces­sos a peu pla des de la mit­jana del car­rer A, i la con­nexió amb l’andana, que és cen­tral i té 9,6 metres d’amplada i 120 metres de llar­gada, es rea­litza mit­jançant dos acces­sos d’esca­les, un dels quals també compta amb escala mecànica, a més d’un ascen­sor.

Els trens que cir­cu­len per aquesta línia, igual que a l’L9, són sense con­duc­tor, d’estruc­tura lleu­gera i tec­no­lo­gia avançada, adap­tats a per­so­nes amb mobi­li­tat reduïda, igual que les esta­ci­ons, i dis­po­sen de sis­te­mes d’infor­mació activa i visual per al pas­satge. Les anda­nes estan pro­te­gi­des amb por­tes de vidre. La freqüència de pas de l’L10 Sud és d’un tren cada set minuts en hora punta i, en el tram comú amb l’L9 Sud, la freqüència és de dos trens cada set minuts en hora punta.

L’L10 Sud

L’L10 Sud, com el sis­tema L9/L10, és una línia amb vocació metro­po­li­tana i ver­te­bra­dora, que dota de ser­vei de metro zones que fins ara no en tenien i que faci­lita la inter­con­nec­ti­vi­tat. En aquest sen­tit, l’L10 Sud compta amb un tram comú amb l’L9 Sud (for­mat per les esta­ci­ons Can Tries/Gor­nal, Tor­rassa i Coll­blanc) i també con­necta amb l’L1 i l’L5 de metro, i l’L8 i la línia Llo­bre­gat-Anoia d’FGC.

La línia actu­al­ment en ser­vei, entre Coll­blanc i Zona Franca, té 6 quilòmetres de lon­gi­tud. Con­necta el tronc en ser­vei de l’L9 Sud amb els àmbits de Pro­vençana i la Ciu­tat de la Justícia, a l’Hos­pi­ta­let de Llo­bre­gat, i els bar­ris de la Marina i la Zona Franca, a Bar­ce­lona.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.