Emprenedors

Contactar amb el metge en 4 minuts

Un metge i un enginyer creen un canal de comunicació digital de salut

Voler parlar amb el nostre metge és una necessitat imperiosa quan estem malats. No ens serveix acudir a Google, ni les recomanacions del veí. En canvi, aconseguir parlar amb un professional sovint és un procés llarg, que pot resultar etern segons en quines condicions de salut ens trobem.

Mediquo és una app que posa fi a aquesta espera i que permet xatejar a través del mòbil amb metges, especialistes, nutricionistes, psicòlegs i entrenadors personals en menys de 4 minuts. També té altres serveis, com les comunitats, moderades per un professional, o una plataforma que està a punt de posar en marxa exclusivament per a professionals sanitaris.

“Volem ser el canal de comunicació entre professionals de la salut i pacients a través de l’ús de la missatgeria instantània”, explica Guillem Serra, un dels fundadors de l’start-up i codirector general amb el també fundador Bruno Cuevas. Mediquo ha desenvolupat una tecnologia pròpia que permet que la consulta mèdica digital sigui immediata, d’accés fàcil i rendible.

Així que l’aspiració d’aquesta start-up és convertir-se en una mena de WhatsApp de la salut, perquè qualsevol doctor, no només els que estan disposats a donar una atenció immediata, puguin fer ús de Mediquo amb els seus pacients. Al cap i a la fi, un canal més que també genera beneficis al sistema. Es calcula que el 70% de les visites mèdiques actuals es poden fer a distància, però que només en fan ús un 15%. A més, la missatgeria instantània ja s’està fent servir, però mal gestionada. “Utilitzar l’app WhatsApp amb els pacients, suposa una pèrdua de privacitat, no hi ha eines de gestió dels pacients, es perd el control del temps del professional, no hi ha control d’historials clínics i, a més, incorre en il·legalitat perquè WhatsApp no es pot fer servir per a temes mèdics”, explica Serra. A Mediquo només hi ha comunicació mentre el professional mèdic està en línia.

El model de negoci es basa en la subscripció. Per a l’atenció mèdica 24/7, l’usuari paga una quota que pot ser diària, anual o mensual. Amb aquestes aportacions, habitualment s’inclouen, a més, les comunitats, a excepció d’algunes prèmium.

Mediquo va llançar l’app, l’any 2018, i actualment ja té 600.000 usuaris i ha resolt més d’un milió de consultes mèdiques. Cuevas explica que el 50% dels usuaris actuals són de l’Estat espanyol, el 40% de Llatinoamèrica i el 10% restant dels EUA. A més, assenyala, les dones suposen més del 80% dels usuaris que hi accedeixen.

Les aspiracions a curt termini de Mediquo són incloure una mena de market place per donar visibilitat a professionals i que es puguin publicitar a la plataforma.

Per engegar l’start-up van començar a aixecar finançament l’any 2017 amb un business angel que va injectar 500.000 euros per al desenvolupament de tecnologia. El 2019, van tancar una ronda de finançament d’1,5 milions amb un dels principals fons d’inversió internacional, families offices i institucions de salut. Ara acaben de tancar una altra ronda de 2 milions d’euros.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.