Citibeats, com captar les tendències socials
Amb eines d’Intel·ligència Artificial, es dedica a captar les tendències socials del moment i transmetre-les a administracions públiques i empreses privades
Citibeats, plataforma d’Intel·ligència Artificial Ètica dissenyada per captar les tendències socials, consolida el seu projecte, després que tanqués, el desembre del 2019, una ronda d’inversió per 1,4 milions d’euros.
Aquesta iniciativa, que per entendre de forma immediata les necessitats dels ciutadans ofereix els seus serveis a administracions públiques, organitzacions i companyies d’arreu, està participada per Bankinter, BID Lab, Evereis, IESE Business Angels, H&S Investment i Telefónica Wayra.
Citibeats treballa en projectes en què és fonamental conèixer el sentir de la societat per a una posterior presa de decisions per part de l’administració o empreses del sector privat. La plataforma cerca textos procedents de xarxes socials, blocs o mitjans de comunicació digitals que són analitzats amb eines d’Intel·ligència Artificial i dotats de sentit.
Des que va començar la seva activitat, el 2018, Citibeats ha participat en més de 30 projectes a tot el món, la majoria dels quals estan vinculats a l’Administració pública, les infraestructures i el sector financer. Podríem destacar el City Pulse Castelló, en què col·laboren conjuntament l’ajuntament de Castelló i Telefónica, que identifica les necessitats dels ciutadans en relació a mobilitat, economia i treball, educació, salut, governança, infraestructures, medi ambient o habitatge. També és digne d’esment The Dublin Beat ,projecte pilot impulsat amb l’Ajuntament de la capital irlandesa per a conèixer les majors preocupacions dels ciutadans. Citibeats va analitzar 10.000 opinions de dublinesos amb relació a diferents temàtiques sobre polítiques públiques. En la seva cartera de clients, hi ha, a més dels esmentats, Everis, Fundació ONCE o Banc Interamericà de Desenvolupament.
En aquests projectes, les dades obtingudes permeten les administracions actuar amb precisió davant les inquietuds dels ciutadans, que així poden incloure la seva veu en el disseny de polítiques públiques.
L’algoritme de la plataforma combina la tecnologia de Processament de Llenguatge Natural (Natural Language Processing -NLP-) i l’aprenentatge automàtic (Machine Learning) per filtrar contingut rellevant, classificar les opinions i informacions dels usuaris en categories i extreure’n patrons i anticipar amb certesa l’impacte real de qualsevol decisió.
Fundada a Barcelona el febrer de 2018 per l’emprenedor Iván Caballero, en només dos anys la companyia ha consolidat el seu creixement i actualment se centra en la seva escalabilitat amb projectes a Europa, Amèrica Llatina i Japó.