Infraestructures

La variant d’Olot és massa agressiva

Ho afirma el Consell de Protecció de la Natura

Diu que no cal una autovia

La vari­ant d’Olot està sobre­di­men­si­o­nada i no s’adapta a l’espai natu­ral de pro­tecció espe­cial pel qual ha de discórrer. Ho afirma un informe del Con­sell de Pro­tecció de la Natura, un òrgan con­sul­tiu del Depar­ta­ment de Ter­ri­tori i Sos­te­ni­bi­li­tat, que, tal com es reflec­teix al mateix informe, no ha estat con­sul­tat, ara, durant el tràmit d’expo­sició pública dels estu­dis infor­ma­tius i ambi­en­tal, ni en els qua­tre ante­ri­ors refe­rents a aquesta infra­es­truc­tura.

El con­sell remarca que la vari­ant allarga un model de mobi­li­tat en crisi i caduc i afirma que cal­dria una car­re­tera d’un sol car­ril per sen­tit de cir­cu­lació i no l’auto­via que es pre­veu en els estu­dis, que sí, però, que enten­dria que es man­tingués al túnel de la Pinya i a l’enllaç amb l’A-26 per raons de segu­re­tat. També rebutja la rotonda de grans dimen­si­ons i l’enllaç oest i lamenta que les alter­na­ti­ves estu­di­a­des siguin només modi­fi­ca­ci­ons de traçat.

El mateix informe també alerta que els préstecs i els abo­ca­ments de ter­res es pre­ve­uen dins de l’àmbit de la nova car­re­tera, a més del parc de maquinària, el magat­zem de mate­ri­als i les plan­tes de for­migó i trac­ta­ment d’àrids, cosa que incre­men­ta­ria l’impacte. Sal­vem les Valls ha aler­tat en un comu­ni­cat que seria un error no tenir en compte aquest informe.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.