Successos

Absolen dos acusats de retreure la retirada de llaços grocs a Viladamat

La titular del jutjat penal número 2 descarta cap delicte d’incitació a l’odi per la difusió en xarxes i també les suposades amenaces que el denunciant va rebre per telèfon

La titu­lar del jut­jat penal número 2 de Girona ha absolt un home acu­sat d’un delicte d’inci­tació a l’odi per haver pen­jat a Face­book un vídeo en què apa­rei­xia la per­sona que l’havia denun­ciat, veí de l’Estar­tit, arren­cant llaços grocs a Vila­da­mat el febrer del 2018. La fis­ca­lia havia esti­mat que les pin­ta­des apa­re­gu­des en dies poste­ri­ors a casa del denun­ci­ant sus­ten­ta­ven l’acu­sació, però la jut­gessa creu que la publi­cació “no té enti­tat sufi­ci­ent” per ser “una con­ducta que generi o fomenti un clima d’hos­ti­li­tat, odi o dis­cri­mi­nació” i hi afe­geix, en el seu escrit de sentència, que “les per­so­nes contràries a la inde­pendència de Cata­lu­nya tam­poc merei­xen la con­si­de­ració de ser un col·lec­tiu espe­ci­al­ment vul­ne­ra­ble”, segons reco­llia ahir l’agència ACN. A més, recorda que el denun­ci­ant havia fet pública la seva ide­o­lo­gia quan es va pre­sen­tar a les llis­tes d’un par­tit uni­o­nista.

Rebut­jada la pri­mera petició de la fis­ca­lia, de tres anys de presó i una multa de 3.600 euros, la jut­gessa també ha des­car­tat l’acu­sació d’ame­na­ces que atribuïa al direc­tor espor­tiu de l’Uni Girona de bàsquet per una tru­cada que va denun­ciar l’home que arren­cava llaços grocs.

Per aquests fets, s’enfron­tava a una multa de 900 euros. L’encau­sat no va anar al judici però la llei pre­veu que se’l pugui jut­jar en absència, ja que la pena era infe­rior a dos anys de presó. El minis­teri públic també volia que els dos acu­sats indem­nit­zes­sin el veí de l’Estar­tit amb 1.568,15 euros (pel cost d’esbor­rar les pin­ta­des), però la magis­trada també ha tro­bat que en el fet de dir que l’ani­rien a “salu­dar efu­si­va­ment” tam­poc “no s’està anun­ci­ant la comissió de cap mal con­tra la per­sona o els béns del denun­ci­ant o de la seva família, ni direc­ta­ment ni indi­rec­ta­ment”. Tot i això, la reso­lució no és ferma i es pot pre­sen­tar recurs a l’Audiència de Girona.

LA DATA

19.02.18
El denunciant
de l’Estartit va ser enregistrat arrencant llaços grocs a Viladamat, i ho va dur als jutjats.


Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.