Emprenedors

Fer possible la revolució educativa

BeChallenge ofereix una eina digital per afavorir l’aprenentatge significatiu

El sistema educatiu viu un moment de transformació, un canvi que empeny les diferents etapes educatives cap a un aprenentatge significatiu en què l’estudiant estigui al centre. Però aquesta transformació s’està fent amb pocs recursos, demana implementació ràpida, i massa sovint, depèn del voluntarisme d’alguns professors. Amb aquestes circumstàncies, Xavier Pascual, mestre de primària durant anys i després professor del Màster Educació i TIC (e-learning) de la UOC, va crear l’start-up BeChallenge, una plataforma que facilita la innovació educativa. “Volem potenciar la creativitat mitjançant el pensament crític a partir de metodologies actives”, explica Pascual.

Es tracta d’una eina pedagògica basada en tecnologia que proposa als estudiants resoldre un repte real a partir de les activitats que se’ls proposa amb la finalitat d’aprendre d’una altra manera. “L’experiència formativa tradicional parteix de la teoria i va cap a la pràctica, i nosaltres el que fem és capgirar-ho, partir de la pràctica, i sempre amb una funcionalitat perquè l’aprenentatge sigui significatiu”, explica el fundador de BeChallenge.

L’eina tecnològica que ha desenvolupat Pascual acompanya, doncs, els docents en aquesta transformació educativa.

BeChallenge va començar a forjar-se l’any 2017; aleshores, Pascual compaginava la seva activitat laboral amb la inquietud per ser emprenedor i contribuir a un canvi en el sistema educatiu. “Sempre m’ha agradat la tecnologia i m’adonava que havia de facilitar la vida als professors en el seu procés de canvi cap a noves metodologies pedagògiques”, afegeix Pascual.

Després de dos anys de testatge, Pascual va crear oficialment l’start-up el 2019 i va començar a comercialitzar l’eina entre diferents universitats, principalment de Catalunya i Espanya. Després ha anat ampliant el terreny cap al mercat internacional. Entre els diferents clients que ha captat en a penes dos anys de vida, BeChallenge ha venut la seva eina al Màster d’Innovació Educativa de la Universitat de la Rioja (UNIR). “Tenim un partner a Israel perquè el negoci creixi més enllà”, explica el fundador de BeChallenge, que aspira a convertir la seva plataforma en un referent en l’àmbit internacional de l’educació per projectes.

BeChallenge va néixer amb el suport de Hubbik, la plataforma d’impuls a l’emprenedoria de la UOC, i ha estat finalista del programa anual d’emprenedoria SpinUOC, ha participat en iniciatives com EduTECH Emprèn, 4 Years From Now (4YFN) i la fira d’empreses tecnològiques emergents del GSMA MWC, entre moltes altres iniciatives.

Finançament.

L’start-up va arrencar amb fons propis, i el maig del 2020 hi va entrar com a soci la branca en inversió d’educació i salut de la UOC.

BeChallenge té previsions de créixer en el mercat espanyol i d’ampliar les eines a diverses etapes formatives. Ara com ara, la seva tecnologia està orientada exclusivament al món universitari i el següent mercat serà el de l’educació primària.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.