Societat

Fallen les mesures per protegir els més dèbils

La meitat del nombre de víctimes mortals en accidents són motoristes, ciclistes i vianants, malgrat les campanyes per conscienciar sobre la seva vulnerabilitat

Els col·lectius vulnerables representen la meitat del nombre de víctimes d’accidents mortals. Motoristes, ciclistes i vianants són la part més dèbil quan hi ha un sinistre a la carretera. Les autoritats de trànsit han activat diferents mesures per intentar reduir les taxes de morts i ferits greus entre uns col·lectius que són cada cop més nombrosos. L’augment d’usuaris es produeix per consciència social (frenar les emissions i fer salut) i pel fet que circular amb cotxe és, sovint, un maldecap pels col·lapses i les restriccions.

En el cas dels motoristes, el Servei Català de Trànsit ha optat per una campanya, La ruta més segura, que busca fer pedagogia i tocar la fibra sensible, després de detectar que aquest any un de cada tres morts per accident anava dalt d’una moto.

En el cas dels vianants i dels ciclistes, més que no pas intentar alliçonar-los a ells, el focus de la prevenció es posa en aquelles regles que haurien de respectar els usuaris dels vehicles de motor. Mantenir distàncies de seguretat i no sobrepassar els límits de velocitat són dos principis clau per evitar atropellaments.

Patinet, font de conflicte

També creix la preocupació respecte dels usuaris de patinets elèctrics. El nombre d’accidents on hi ha implicats aquests aparells creix de manera sobtada, coincidint amb la seva popularització. A Barcelona, entre gener i setembre, la Guàrdia Urbana va registrar 540 incidents amb patinets, quan en tot l’any 2019 la xifra va situar-se en 489 casos.

En vista d’aquesta tendència, la Guàrdia Urbana ha incrementat també les sancions tramitades. En concret, les denúncies a patinets han passat de ser 6.546 durant tot el 2019 a 14.200 només entre gener i setembre d’enguany, un 117% més.

Els principals comportaments que impliquen sancions entre els conductors de patinets elèctrics són la circulació per on no toca i el fet de portar auriculars durant el trajecte.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.