Infraestructures

Encarrilat el tramvia del Camp de Tarragona

El Departament de Territori preveu poder començar les obres a partir de l’any vinent

El pro­jecte de tren tram­via del Camp de Tar­ra­gona agafa velo­ci­tat. Les obres començaran l’any vinent i la pri­mera fase per unir Cam­brils i Vila-seca tindrà un cost esti­mat de 150 mili­ons d’euros. Més enda­vant, Vila-seca con­nec­tarà amb Tar­ra­gona i Reus, amb un traçat nou que no uti­lit­zarà la línia fer­roviària actual d’Adif. Aquest dilluns repre­sen­tants del Depar­ta­ment de Vice­pre­sidència, Polítiques Digi­tals i Ter­ri­tori van expo­sar als alcal­des de la regió el resul­tat de les al·lega­ci­ons rebu­des.

La Gene­ra­li­tat ha accep­tat bona part de les rei­vin­di­ca­ci­ons que havien fet els ajun­ta­ments. Així, el nou mitjà de trans­port fun­ci­o­narà amb ample inter­na­ci­o­nal, no uti­lit­zarà les vies d’Adif i l’ope­ra­dor serà Fer­ro­car­rils de la Gene­ra­li­tat de Cata­lu­nya (FGC). Alhora, als nuclis urbans no hi haurà catenàries, que que­da­ran única­ment a les zones interur­ba­nes, on els com­bois podran arri­bar apro­xi­ma­da­ment als 100 km/h.

En la pri­mera fase, el recor­re­gut entre Cam­brils i Salou serà el mateix que seguia l’antiga línia fer­roviària. A l’altura de l’estació de Salou - Port Aven­tura, el tren tram­via tindrà un traçat nou, que anirà fins a l’estació de tren de Vila-seca. Això per­metrà con­nec­tar aquest nou ser­vei amb la xarxa de roda­lies ja exis­tent. En tots els casos, quan les vies pas­sin per l’inte­rior de les ciu­tats que­da­ran inte­gra­des en la trama urbana i l’accés als vagons serà a peu pla. Hi haurà entre onze i dotze esta­ci­ons.

El secre­tari gene­ral del Depar­ta­ment de Ter­ri­tori, Ricard Font, va expo­sar que la pri­mera fase s’enge­garà en les pro­pe­res set­ma­nes, quan es posi a lici­tació el pro­jecte cons­truc­tiu. “Durant el 2022 començarem la lici­tació dels tram­vies i de la part de tallers”, va espe­ci­fi­car Font. Aquests tallers se situ­a­ran a Vila-seca, que pas­sarà a ser el nucli con­nec­tor de la mobi­li­tat al Camp de Tar­ra­gona, ja que també està pre­vist que s’hi faci la futura estació inter­mo­dal de la regió.

La segona fase del pro­jecte és la que ha d’unir Reus i Tar­ra­gona, pas­sant per Vila-seca i el terme muni­ci­pal de la Canonja. El recor­re­gut encara no és clar, però els alcal­des apos­ten perquè sigui paral·lel a l’N-340, pas­sant pels bar­ris de Ponent i fins a la plaça Impe­rial Tàrraco.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.