Infraestructures

Licitació del projecte de les variants de les Preses i Olot

El document haurà d’estar elaborat la primavera de l’any vinent

Haurà de preveure un carril per sentit i les modificacions acceptades en les al·legacions presentades a l’estudi informatiu

Un pas més en la con­tro­ver­tida i lenta tra­mi­tació de les vari­ants de les Pre­ses i Olot de l’eix Vic-Olot per Bra­cons (C-37). El Depar­ta­ment de la Vice­pre­sidència i de Polítiques Digi­tals i Ter­ri­tori ha posat a lici­tació la redacció del pro­jecte cons­truc­tiu d’aquest tram de 12 km que comprèn els ter­mes de la Vall d’en Bas i Olot, entre la rotonda del polígon de la Serra i l’enllaç de l’A-26 a l’altura de la car­re­tera de la Canya. El pro­jecte haurà de cenyir-se als traçats als quals ja s’ha donat el vis­ti­plau, d’un car­ril per sen­tit. El procés de lici­tació s’ha ini­ciat sense dis­po­sar encara de les decla­ra­ci­ons d’impacte ambi­en­tal, el con­tin­gut de les quals haurà de tenir en compte qui rebi l’encàrrec de fer el pro­jecte cons­truc­tiu. El pro­jecte haurà d’estar redac­tat l’abril de l’any que ve. El pres­su­post és de 2,6 mili­ons d’euros.

Modi­fi­ca­ci­ons

Si bé el futur docu­ment es basarà en l’estudi infor­ma­tiu, els redac­tors del pro­jecte hau­ran d’incor­po­rar, d’una banda, el fet que s’hagi deci­dit que la vari­ant d’Olot sigui d’un car­ril per sen­tit (en l’estudi infor­ma­tiu se’n dibui­xa­ven dos per sen­tit) i, de l’altra, les al·lega­ci­ons que s’han admès, i que s’espe­ci­fi­quen en la docu­men­tació de la lici­tació.

A la llista hi ha, per exem­ple, que l’enllaç de la vari­ant de les Pre­ses i la d’Olot a Code­lla no serà de dos nivells sinó d’un de sol, en una rotonda que caldrà dibui­xar uns 100 metres més al nord (més pròxima al túnel); que la rotonda des de la qual es con­nec­tarà amb una avin­guda cap a l’hos­pi­tal serà més petita; el pro­ba­ble allar­ga­ment del via­ducte que cre­uarà la riera de Riu­daura a l’altura de l’Aren­gada, i recórrer a car­rils de tre­nat i no pas vials late­rals en el tram que enllaça amb la car­re­tera de la Canya.

LA DATA

04-2023
és el mes
en què el projecte constructiu ha d’estar acabat, segons les previsions.

Imprescindible, innecessària o quatre carrils

Arribats a aquest punt del procés, es podria dir que, definitivament, les variants tindran un carril per sentit. En general, es considera que la nova carretera és imprescindible per reduir el trànsit al centre de les Preses i d’Olot, i que una amplada d’un carril per banda és un mal menor pel que fa a impacte paisatgístic. No obstant això, un sector, vertebrat a l’entorn de Salvem les Valls, insisteix que la nova carretera no cal i que tindrà efectes negatius. En l’altre extrem, l’associació d’empresaris insisteix que és imprescindible que la variant d’Olot tingui dos carrils per sentit.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.