Política

tunísia

La justícia tunisiana rebutja l’últim recurs contra els resultats del referèndum

La nova constitució es va aprovar amb el 94,6% dels vots, però amb una abstenció rècord del 70% del cens

La justícia tuni­si­ana ha deses­ti­mat aquest dimarts l’únic recurs d’apel·lació pre­sen­tat pel par­tit libe­ral Afek Tou­nes (Horit­zons de Tunísia) con­tra els resul­tats pre­li­mi­nars del referèndum del 25 de juliol, en el qual es va apro­var una nova cons­ti­tució amb el 94,6% dels vots i una abs­tenció rècord del 70% del cens.

Aquest reque­ri­ment ha estat rebut­jat pel Tri­bu­nal admi­nis­tra­tiu per segona vegada per “vici de forma”, ha reve­lat el por­ta­veu de la cam­bra, Imed Gha­bri, a l’agència esta­tal TAP. Dues set­ma­nes abans el mateix jut­jat va impug­nar també les apel·laci­ons pre­sen­ta­des per l’asso­ci­ació local ’IWatch’ i el movi­ment ’El poble vol’.

Els resul­tats defi­ni­tius seran anun­ci­ats abans del pròxim 29 d’agost, segons el calen­dari ofi­cial mar­cat per la Instància Supe­rior Inde­pen­dent per a les Elec­ci­ons (ISIE), encar­re­gada de super­vi­sar els comi­cis des de l’inici de la tran­sició en 2011.

A par­tir d’aquesta data entrarà en vigor el text cons­ti­tu­ci­o­nal, redac­tat pel pre­si­dent Kais Said, que ins­tau­rarà segons els experts un règim polític “ultra­pre­si­den­ci­a­lista” i sense sepa­ració de poders.

L’orga­ni­zi­ación ’IWatch’, espe­ci­a­lit­zada en la lluita con­tra la cor­rupció, va pre­sen­tar una denúncia con­tra els mem­bres de la instància elec­to­ral per “des­trucció de docu­ments ofi­ci­als, modi­fi­cació del con­tin­gut de docu­ments que atenta a ter­cers i frau d’un fun­ci­o­nari durant l’exer­cici de les seves fun­ci­ons”.

Els resul­tats pre­li­mi­nars publi­cats un dia després de la con­sulta van mos­trar dis­crepàncies entre les xifres pro­por­ci­o­na­des per la cen­tral i les seves ofi­ci­nes regi­o­nals, amb un major nom­bre de vots i fins i tot d’elec­tors regis­trats, en un docu­ment ofi­cial que va ser poste­ri­or­ment eli­mi­nat després de cor­re­gir la “infil­tració d’un error”, la qual cosa va des­per­tar dub­tes sobre un pos­si­ble frau.

Diver­sos actors de la soci­e­tat civil des­con­fien de la “trans­parència” de la ISIE –la direc­tiva de la qual va ser modi­fi­cada tres mesos abans pel man­da­tari– i van recla­mar el recompte dels vots sota la super­visió d’una comissió “inde­pen­dent”.

Per part seva, la Instància va defen­sar que els resul­tats són “incon­tes­ta­bles” i va adver­tir que prendrà acci­ons legals con­tra els qui l’acu­sin de “frau” així com dos dels seus antics mem­bres després que aquests cri­ti­ques­sin públi­ca­ment la labor de la direcció.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.