Economia

Seat obté 397,3 milions del Perte del vehicle elèctric

El volum queda lluny de les pretensions del grup, que n’espera més de 700

QEV disposarà de 107,8 milions

Seat, amb el seu projecte Future: Fast Forward rebrà 397,3 milions d’euros, gairebé la meitat dels 877,2 milions en ajuts que ahir va assignar el govern espanyol dins del Perte del vehicle elèctric. Alhora, el hub de descarbonització que lideren QEV i Btech, que aspira a reindustrialitzar les instal·lacions de Nissan, disposarà de 107,8 milions.

El repartiment arriba després de mesos en què els responsables de Volkswagen, matriu alemanya de Seat, i de la mateixa filial, han insistit que el seu projecte estava condicionat a l’arribada d’aquests recursos públics, que vol destinar a electrificar les seves plantes de Martorell i Landaben i a impulsar la preuada gigafactoria de bateries que vol construir al País Valencià, concretament a Sagunt (Camp de Morvedre).

Seat s’ho pot repensar

Els últims dies la multinacional alemanya havia alertat que podia reconsiderar iniciatives com la de la gigafactoria, que té un pressupost d’uns 3.000 milions, si no li arribaven prou ajudes públiques. El mateix president del comitè d’empresa de Martorell, Matías Carnero, va declarar que l’empresa compta amb una assignació d’uns 700 o 800 milions per tirar endavant tot el que té previst.

Tanmateix, en conèixer les noves assignacions, que queden lluny de les seves aspiracions, fonts de Seat van declarar que “analitzaran” la resolució del Perte i que “estudiaran els seus efectes en tots els projectes” per tal d’executar el màxim volum possible de les propostes d’inversió de la companyia, que va acompanyada en el projecte per 60 empreses, totes compromeses amb la mobilitat elèctrica a l’Estat. La idea de Seat és invertir en total fins a 10.000 milions per impulsar la mobilitat elèctrica.

En l’assignació inicial del Perte, publicada a principi d’agost, Seat va obtenir 167,3 milions d’un total de 702,7 milions. El govern espanyol ja havia anunciat la setmana passada que ampliaria aquella primera línia dels ajuts fins als 877,2 milions anunciats ahir i que actualitzaria la resolució provisional de l’estiu. Al llarg de l’any vinent, s’espera una nova convocatòria per exhaurir la resta de fons, dels quals encara en falten una bona part per adjudicar, ja que el volum total per al Perte del vehicle elèctric és de 2.975 milions.

Abans de final d’any

Segons la nota del Ministeri d’Indústria, les empreses adjudicatàries hauran de presentar ara els avals corresponents perquè, segons el calendari previst, rebin els fons abans de tancar l’exercici. La previsió, segons el comunicat, és que “s’avanci el 90% de l’import total de l’ajuda a cada beneficiari”.

Pel que fa als altres projectes, Mercedes-Benz Espanya serà el segon amb més recursos assignats, amb 170,4 milions d’euros, seguida dels fons esmentats pera QEV i Btech, d’Opel, amb 52,2 milions d’euros, i de Renault Espanya, que percebrà 40 milions.

Tanquen la llista, formada per deu projectes, l’empresa SAPA Operaciones (32,8 milions), Faurecia Interior Systems (28,2 milions), Irizar (24 milions), Peugeot Citroën (15 milions), i Fagor Electrónica (8,7 milions). N’han quedat fora els projectes tractors presentats per Globalgabes SLU i Rieju SA perquè, segons el Ministeri, no complien els requisits exigits a la convocatòria.



Identificar-me. Si ja sou usuari verificat, us heu d'identificar. Vull ser usuari verificat. Per escriure un comentari cal ser usuari verificat.
Nota: Per aportar comentaris al web és indispensable ser usuari verificat i acceptar les Normes de Participació.